Gå til innhold

"Man kan bare få en straff for samme forseelse?"

Ranger emnet


awt

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hvordan dette står ordrett, men regner med flere har hørt det same. Det jeg mener er altså, om man kjører for fort en gang, men blir "sett" av to politibiler, så kan man bare få en bot, enkelt og greit. (Jada, jeg vet at man kan få fengsel, og miste lappen, men dette er sammen med boten.)

 

Så begynte jeg å tenke litt, hva hvis man kjører på en vei med mange fotobokser, og blir tatt i den første? Kan man da "bli tatt" i alle andre også, siden man allerede har blitt tatt? Man kjører jo bare for fort en gang, og det er egentligt bare en forseelse? (Hvis man i teorien ikke stopper i mellomtiden.)

 

Hva hvis man får bot for bruk av tåkelys om kvelden, men skrur de aldri av, slik at dette også blir bare en forseelse?

 

Hva hvis man får bot for å ikke ha skilt fremme, men skrur det ikke på igjen? Så lenge du lar var å skrue det på, og ikke får innkallelse om å vise bilen, har du jo fått din straff for dette?

 

Noen som har synspunkter, eventuelt vil rette meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får mer og mer straff... så enkelt er det..

fordi du bryter nye pålegg..

 

Og du gjør flere forbrytelser med å kjøre i flere fotobokser.. skulle dette blitt som du sier, så ville det bare vært aktuellt om samme boks to eksempelvis 3 bilder av samme måling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får mer og mer straff... så enkelt er det..

fordi du bryter nye pålegg..

Joda, om du gjør flere forbrytelser på en gang så får du jo høyere straff (vel, ikke helt, det er en "maksbot" i Norge angående veitrafikksaker, men sånn alikevel), men det er ikke helt det det er snakk om.

 

Og du gjør flere forbrytelser med å kjøre i flere fotobokser.. skulle dette blitt som du sier, så ville det bare vært aktuellt om samme boks to eksempelvis 3 bilder av samme måling..

 

Gjør du egentlig det? Hvis du ikke har bremst ned i mellomtiden så har du jo egentlig bare kjørt for fort en gang, noe som igjen bare tilsvarer en forseelse, og da kan du jo i teorien bare få en bot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir liksom det samme som:

"Jeg kjørte gjennom alle bommene langs E18 og E6 fra Kristiansand til Hamar. Betalte i den første.. skal vell ikke betale i de andre da??" :D

 

Ideen var morsom den, men tror ikke den holder lenge i praksis nei..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir liksom det samme som:

"Jeg kjørte gjennom alle bommene langs E18 og E6 fra Kristiansand til Hamar. Betalte i den første.. skal vell ikke betale i de andre da??" :D

 

Ideen var morsom den, men tror ikke den holder lenge i praksis nei..

 

Blir litt annerledes der, siden du har kjørt gjennom mange bommer ulovlig, det jeg mener med fotoboksene er at du bare har kjørt fort en gang.

 

Jeg er fullt klar over at teorien min er tynn, og tviler selv på den funker, men ville bare lufte den litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt annerledes der, siden du har kjørt gjennom mange bommer ulovlig, det jeg mener med fotoboksene er at du bare har kjørt fort en gang.

 

Jeg er fullt klar over at teorien min er tynn, og tviler selv på den funker, men ville bare lufte den litt.

 

Hvis du prøver så skal jeg betale 100kr av den ene bota di :)

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke nesten det samme som å spørre om "Hvis jeg skyter èn mann, kan de da ta meg for å skyte 2 eller 3 ander som stod i nærheten?"

 

Så, slik jeg tolker det, vil du få èn bot pr fotoboks.

Det hadde vært litt annerledes om alle 3 fotoboksene stod rett ved siden av hverandre og knipset 3 nesten like bilder.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fra spøk til revolver.. Nå er jeg ikke 100% sikker.. men kan det hende at det ikke står 2 fotobokser samme vei på samme veistrekning i samme fartsgrense-sone?

Sånn at du feks får bot for: 86 i 70-sonen e18/nordgåenderetning

og 100 i 80-sonen e18/nordgående.. osv.. eller?

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fra spøk til revolver.. Nå er jeg ikke 100% sikker.. men kan det hende at det ikke står 2 fotobokser samme vei på samme veistrekning i samme fartsgrense-sone?

Sånn at du feks får bot for: 86 i 70-sonen e18/nordgåenderetning

og 100 i 80-sonen e18/nordgående.. osv.. eller?

Nå er jeg ikke heeelt sikker på om jeg skjønte det du mente, men ta deg en tur til Svinesund og følg med på antall fotobokser, står dem på rekke og rad i samme 'fartsgrense-sone'

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tror han mente, var at om man kan bli tatt for fartsovertredelse av to fotobokser om de står i ulike fartsgrenser.

 

F.eks du kjører i 100 i 80-sona, blir knipset og 2km senere er det blitt 70-sone og du blir knipset igjen.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettsystemet i norge fungerer ihvertfall sånn at hvis du blir tatt for flere ting samtidlig kan du bare bli straffet for den alvorligste tingen.. Men hvordan det blir med fotoboksene vet jeg ikke..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så begynte jeg å tenke litt, hva hvis man kjører på en vei med mange fotobokser, og blir tatt i den første? Kan man da "bli tatt" i alle andre også, siden man allerede har blitt tatt? Man kjører jo bare for fort en gang, og det er egentligt bare en forseelse? (Hvis man i teorien ikke stopper i mellomtiden.)

 

 

2 fotobokser = 2 forseelser.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg så på en film engang, så kan du ikke straffes for samme forseelse flere ganger. som f.eks. hvis du blir dømt for å drepe en person, og soner straffen for det, og det etterhvert viser seg at jevelen ikke var dau likevel. Så kan du da drepe han uten å bli straffet for det:)

funka på film væffal :rolleyes:

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår