Gå til innhold

Svakheter på rx7 93mod?

Ranger emnet


Plixzard

Anbefalte innlegg

Vet noen hva som er spesielle svakheter eller hva jeg bør se etter på en slik?

 

Hei.

 

Svakheter ved denne er at du blir hekta, aldri selger den, og bruker usannsynlig masse spenn på den for oppgraderinger.

 

Mekanisk er det endel ting, og jeg anbefaler en titt påRx7club . Søk rundt, og les. Ikke post ett "Noob"-spørsmål med en gang. Dette er ikke vg-nett. (-hvis du gjør det allikevel, så ikke si at jeg ga deg adressen :) ).

 

Lykke til i lesingen.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Svakheter ved denne er at du blir hekta, aldri selger den, og bruker usannsynlig masse spenn på den for oppgraderinger.

 

Mekanisk er det endel ting, og jeg anbefaler en titt påRx7club . Søk rundt, og les. Ikke post ett "Noob"-spørsmål med en gang. Dette er ikke vg-nett. (-hvis du gjør det allikevel, så ikke si at jeg ga deg adressen :) ).

 

Lykke til i lesingen.

 

mvh

 

Kan bare si det samme som Mazdafun man blir hekta, vill aldri selge og bruker usansynelig mye penger. Men er det noe galt i det da :)

 

Ellers så det samme. Søk rundt på http://www.rx7club.com og søk etter sikkerhets oppgraderinger av bilen. Det viktigste er at den får nok kjøling, har riktig olje, at den ikke er gammel eller går tom. Og at plugger osv er i orden. Samt at vakum nettet fungerer bra.

 

Ellers så finnes det 1000 vis av ting på rx7club som er bra. Gå inn på 3 gen seksjonen og les igjennom tråder der. Der får du masse nyttig info. Er der jeg jeg har lært veldig mye om RX7 bortsett ifra det at jeg har skrudd veldig mye RX7.

 

:)

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust blir jeg overrasket hvis du finner, men dersom det skulle være noe i det hele tatt, sjekk innfestinga til bakstillingen mot kupeen og selvfølgelig hjulbuer osv. Saken er at disse bilene er mye bedre enn sitt rykte og med riktgi vedlikehold, går de langt uten problemer. Det er som både jan tore og mazdafun sier, det må vedlikeholdes.

 

Dersom bilen er dårlig behandlet, hør etter ulyder, sjekk oljenivået, lukt på olja, ta på olja. Sjekk alle væsker og for all del, kjør en tur, og sjekk bilens generelle tilstand!

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkasjen kan ta litt tid å fikse i alle fall, om ikke så vanskelig. Det er TRANGT på turbosiden på en FD. Ikke ta selgers ord for god fisk, få han til å bytte plugger (selv om de er svinedyre) og se om bilen blir bedre. Kjøp i alle fall ikke en bil som går litt shabby, uten at du vet med sikkerhet hva det er!

 

Det kan være en dårlig apex, noe som vil resultere i dårlig kompresjon og dermed ustødig gange. Det kan også være en vakumlekkasje, eller bare falskluft. Et godt tips er å sjekke om bilen ryker ETTER at den har blitt varm. Ryker den mye, kan det være enten turboene eller uforbrent olje som er et tegn på at noe ikke er i ship shape.

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis motoren fjusker pga pluggene så er det ikke mye som skal til før at motoren kan ryke. Dårlige plugger kan resultere i havarert motor. Plugger skal byttes min hver 5000 km. Jeg bytter oftere men.

 

Den motoren ville jeg uansett ha tatt en komp test på. Og en annen ting. Det kan være mye annet som gjør at motoren "fjusker".

 

Det beste er å ha med seg noen som har peil på RX7 til å vere å se på bilen.

 

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår