113deluxe Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 Jeg skal snart inn med en 1.8 motor og 5 trinns kasse, bilen har nå en 1.6 og 4 trinns kasse, Hvilken del på giroverføringa må jeg bytte da jeg skal fra 4-5 trinns kasse for å få den i det 5te giret?? Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 Eneste som er forskjell er det hvite staget som sitter oppå girkassa, ellers så skal alt være likt. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mai 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 Det hvite plast greiene?? Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 ja! et lite hvitt plast klips. Står vel 4 på 4 gir kasser og 5 på 5 girskasser Dette trenger du ikke bytte da det står allerede på den kassen du bytter Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mai 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 Ahhh så da er det bare å smokke inn kassa så er jeg good to go?? Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 Ja, om du titter inni den hvite plast saken står det "4 Gang" eller "5 Gang", som da er tysk for 4 og 5 gir. :) Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mai 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 Knall....da trenger jeg ikke tenke mer på det. Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZpeTTeT Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 Jeg har bytta fra 4trins til 5 trins på golfen min. Tok bare vinkelsliperen og kappa vekk sperringa som er på høyre side av spaken. du ser det er en metallplate som er nesten lik som den sperra mellom 1 gir og R Bilde: Neddi der :) Mvh ZpeTTeT Siter (x) Vw Caddy 1,9Tdk 83mod (solgt) (o) Vw Vento 94mod (o) Vw Caravelle 1,6d 89mod (o) Vw Boble 1200 64mod (x) Vw Boble 1300 66mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mai 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 Jeg har bytta fra 4trins til 5 trins på golfen min. Tok bare vinkelsliperen og kappa vekk sperringa som er på høyre side av spaken. du ser det er en metallplate som er nesten lik som den sperra mellom 1 gir og RBilde: Neddi der :) Mvh ZpeTTeT Du bytta ikke noe på selve girkassa? Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZpeTTeT Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 tok bare hele girkassa fra 1,8 literen og satt rett på min 1,6.. bytta ingen stag eller noe. må justere litt på giroverføringa bare. om jeg ikke husker feil er det 1 13mm som du må justere på. fra selve staget som kommer fra girspaken og frammover.. dreiv vel en 30 min med og justere det. ;D Siter (x) Vw Caddy 1,9Tdk 83mod (solgt) (o) Vw Vento 94mod (o) Vw Caravelle 1,6d 89mod (o) Vw Boble 1200 64mod (x) Vw Boble 1300 66mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mai 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 tok bare hele girkassa fra 1,8 literen og satt rett på min 1,6.. bytta ingen stag eller noe. må justere litt på giroverføringa bare. om jeg ikke husker feil er det 1 13mm som du må justere på. fra selve staget som kommer fra girspaken og frammover.. dreiv vel en 30 min med og justere det. ;D Nedi motor rommet eller?? SHOW ME!!!;) Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZpeTTeT Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 fant ikke noe bilde i farta gitt. Men gå under bilen så ser du hva jeg mener :) er ei klemme som staget fra girspaken kommer fra går inn i. for og løsne på den trur jeg det var 1 13mm. så må du bare justere det til alle gira passer med der spaken skal stå. fikk 3dje der 1giret var osv. men du må bare justere det te. fikk det te te slutt jeg Siter (x) Vw Caddy 1,9Tdk 83mod (solgt) (o) Vw Vento 94mod (o) Vw Caravelle 1,6d 89mod (o) Vw Boble 1200 64mod (x) Vw Boble 1300 66mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Deeluxe! Du bytter den hvite plastovergangen som det ble snakket om her tidligere. Så tar du enten å bytter girspakboksen til 5 girs typen eller tar frem vinkel slipern og tar bort sperren :-) 5 trinns kassa må i og ja :) Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mai 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Deeluxe! Du bytter den hvite plastovergangen som det ble snakket om her tidligere. Så tar du enten å bytter girspakboksen til 5 girs typen eller tar frem vinkel slipern og tar bort sperren :-) 5 trinns kassa må i og ja :) Tenker nok vinkelsliperen skal få gjøre jobben jeg;) Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matchbox 4 Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Jeg skulle gjerne sett hvordan du har gjort dette jeg også-- Jeg sliter en del med overføring min. Men når jeg dytter girene på plass manuelt (DVS att jeg styrer giret selv fra motoren mens en sitter i bilen og holder clutchen inne så funker alt som det skal) ergo funnet ut att kassa mi er helt fin. men resten av veien fra girspaken er det noe seriøst feil. Om jeg har den i 3 eller 4 gir så er girspaken like slapp som om bilen står i fri. Når jeg skal ha bilen i 1 gir, så må jeg trykke ned og sette den der revers er. Samme gjelder 2 gir. bare att jeg må trekke den ned. 5 gir får jeg den ikke inn i i det hele tatt. Noen ideer om dette????? send meg gjerne en post privat til meg her på siden. I og med att jeg ikke har golf 2 så følger ikke så mye med på dette forummet.. PLZ :) Siter And thats the way the cockie crumbles. RIDES: Golf GTI 99 MOD SsangYoung Rexton 07 MOD Ford Mustang 67 HardTop Shelby optikk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.