Gå til innhold

trimming og km.stand

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

hei !

Folk sier til meg at ikke trim bilen siden den har bikka 200.000 km, men motoren min har aldri hatt noe maskinelt feil på tiden jeg har hatt den og vil påstå at den er i veldig god stand. Har kun skiftet noen slite deler som batteri, starter osv. Den virker som om den er bra vedlikeholdt, ingen ulyder av noen slag. G-lader er i grei form, og skal overhales til sommeren for sikkerthets skyld.

 

Har egentlig km.stand så mye og si da på om jeg trimmer den ?

Skjønner jo at siden den har gått så lang så har ting kanskje blitt mer slitt enn noe som har gått kortere, men så lenge slitedeler byttes når de må og motoren blir behandlet og vedlikeholdt som den skal så har vel ikke km.stand alfor mye å si?

mvh stian

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er motoren sliten og med oljeforbruk, ikke trim. Fungere alt greit, trim i vei, men husk at slitasjen øker med trimmingsgraden.

Lykke til.

Tommy

 

Bilen bruker litt olje, men tror det er toppakningen, fant ett annet sted som var lekk på som jeg har nå skiftet, så følger nøye med etter jeg får skiftet olje og oljefilter ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen bruker litt olje, men tror det er toppakningen, fant ett annet sted som var lekk på som jeg har nå skiftet, så følger nøye med etter jeg får skiftet olje og oljefilter ;)

Du får ganske markant økt slitasje med mindre ladehjul osv. Rådelagerene dine holder nok ikke lenge. Bruttern sine rådelager holdt bare noen km med mindre reimhjul og heftig g-laderporting

 

I og med at det er mer slitt, dårligere tetting på stempelringer, slitner lager osv blir ikke effekten hva den kunne ha blitt på en ny/nyoverhalt motor

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår