HemiCuda Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 har endelig fått det jeg trenger for å sette sammen anlegg i Mustangen... me.. har ikke den huleste peil på hvordan det her funker, å forsterkeren er no jeg aldri har hørt om engang... det som skal koblest: gammal JVC CD-Spiller 2x Celestion AD12 i kasse VDO frontsett Dragonsound KAC-859 1200W Forsterker, 5/4/3 Kanals... har ledninger å slikt, men bare en phono kabel eller hva de kallest, og da trenger jeg.. Y koblinger? hvis så.. hvor mange? O.o og hva annet vil jeg eventuelt trenge? Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Det du trenger er en: - signalkabel fra spiller til forsterker ( legg denne så langt unna strømkabelen som mulig ) - Strømkabel ( legg gjerne opp en med et godt tversnitt f.eks 35mm2, slik at du ikke risikerer at kabelen er underdimmensjonert) - Jordingskabel ( helst av samme tversnitt som strømkabelen, husk å finne et godt sted i chassi å feste denne, skrap av lakk på skrue \ bolt du skal bruke ) - Remote strøm kabel ( denne styrer forsterkeren(e) bak, dette er en styrestrøm, legges helst vedsiden av strømkabel, trenger ikke stort tversnitt på denne da dette ikke har noen reell effekt på lyden i bilen. Ellers vil jeg si at bruk tiden godt, da ser det som oftest penest ut. Og hvis jeg har glemt noe her så kommer de andre gutta på forumet og svarer. Får du ikke svar så fort så bare søk litt på forumet. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ryuujin Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 trenger også litt hjelp... Har 2 12" i kasse som skal kobles på en 4 kanals forsterker og 2 stk coaxial høyttalere og 1 komponentsett som skal kobles inn framme i bilen. altså 2 høyttalere og 2 diskanter. Hvordan bør jeg koble dette for best mulig lyd?? Helst skriv svaret meget detaljer og muligens med tegninger. Bare skriv det like detaljert som dere ville skrevet/tegnet det til en ape... Det er på rundt det nivået jeg ligger på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 trenger også litt hjelp... Har 2 12" i kasse som skal kobles på en 4 kanals forsterker og 2 stk coaxial høyttalere og 1 komponentsett som skal kobles inn framme i bilen. altså 2 høyttalere og 2 diskanter. Hvordan bør jeg koble dette for best mulig lyd?? Helst skriv svaret meget detaljer og muligens med tegninger. Bare skriv det like detaljert som dere ville skrevet/tegnet det til en ape... Det er på rundt det nivået jeg ligger på. Komponentsettet får du spilleren din til å drive ( det er med et delefilter til komp. settet ? ellers må du få laget dette ) Bak skal du ha 2 subber og 2 høytalere? Er denne 4kanaleren kraftig nok til subbene? litt info om forsterkeren og subbene hadde hjulpet mye. Det du evt gjør er å kjøpe deg en Monoblikk ( 1 kanals forsterker ) som du får til å drive begge subbene. ( paralellkopple subbene ) si i fra hvis jeg har mistforstått noe. Mvh Erik Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ryuujin Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 har ikke noe særlig informasjon om forsterkeren eller subben/høyttalerne. men det følger såklart med delefilter til høyttalerne... Må bare ha en ide å koble dem opp med... tror høyttalerne fremme er 50w rms max 80 tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg