Roberto Skrevet Februar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2003 Servoen er litt rar.. Svinger jeg til venstre, så er det mye mer respons og den svinger betydelig lettere. Mot høyre er den mindre respons, "treg" styring på en måte.. Hva kan være feil? Kan det være så lett som feil spissing? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2003 Sannsynligvis styreventilene som er litt trege. Har ikke så veldig peiling på dette, men har vært borti noe av det samme selv. Jeg kjøpte en boks med "vindunder middel" hos et bilverksted som skulle renske opp systemet, og det funka bra. helte det oppi beholderen, kjørte en dag eller to og skiftet deretter olja. Servo´n ble god som ny igjen. :D Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2003 Kan prøve noe sånt da. Andre forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2003 Kan ikke være så mye annet hvis du har luft i hjula:D Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Volvo'n har mulighet til å justere servobalansen, mener det var inne i lokket på tannstanga at det var en skrue med kontramutter eller noe på. Sikkert bare en justeringssak. Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Suggen: Ok, det skal jeg prøve, men først må jeg stille spissingen på venstre forhjul, for den er litt rar etter at jeg byttet en del der. Hvordan stiller jeg den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Da har du vel løsningen på problemet der! Hvis hjulvinklene ikke er like på begge sider vil jo bilen bli rar på styringen, servo eller ei! Få tatt en forstillingskontroll hos et verksted med skikkelig utstyr! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Originally posted by Mondeo Da har du vel løsningen på problemet der! Hvis hjulvinklene ikke er like på begge sider vil jo bilen bli rar på styringen, servo eller ei! Få tatt en forstillingskontroll hos et verksted med skikkelig utstyr! Neineinei, jeg byttet denne duppeditten fordi eieren av bilen sa den var problemet. altså var bilen slik også før jeg byttet den og hjulstillingen var i orden. Men han tøt om at styrekulen var fra en bil uten servo og det kunne være problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Har du en bærekule for servo og en for bil uten servo blir camber og caster helt forskjellig på hver side, da drar bilen til siden. Servokulene er vinklet forover, mens de andre er helt rette. På servo er det forskjellig kule til høyre/venstre. Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Hva er egentlig en styrekule, og hvor ligger den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg