Gå til innhold

Hjelp til bilstereo

Ranger emnet

nothing2

Anbefalte innlegg

Hvis jeg kobler fra RCA så blir det stille.

Kan jo kanskje prøve med en annen CD spiller?

det ville jeg gjørt... og helst av en annen merke men bare for å prøve... ellers snakk med morten, ser ut som han har tid. -Hvis det ikke hjelper så sier du ifra... :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann,

Jeg har kikket litt mer i dag. Det er en del i motoren som lager en helvetes tikkelyd (høres elektrisk ut). Da jeg dro ut releet til denne forsvant hele ulyden. Så på noen bilder på gs bildeler, og det ser ut som denne: http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/1477.gif

Det er visstnok et kullfilter.

Det sitter noe elektrisk på/ved denne, og den lager lyden. Hvis jeg holder rundt sylinderet kjenner jeg at det tikker.

Noen som vet hva denne elektriske saken er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kullfilter? syns det ser ut som bensin pumpe... vet ikkenoe annet ellers... starter tikkingen på den når du vrir nøklen uten å starte motoren? for da starter også bensin pumpa siden du har insprøytings system... greit å skjekke.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det ser ut som en bensinpumpe. Uorginal. Hvis denne er koblet med styre strøm fra coilen eller noe annet ikke fullt så heldig sted vil det bli en "turbolyd" og tikking. Grunn til at denne tikker når også motoren ikke er i gang så vil jeg tro at denne er koblet in på ACC strømen ettellerannetsted.

Bmw tror jeg har en bensinpumpe stående på tanken. Kan være at forgi eier ikke gadd å ta ut denne å heller bare satte inn en sugepumpe!?

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) jeg er ikke helt sikker på hva du mener morten?... ACC strøm i bilen fra coilen? :rolleyes: bensin pumpa skal ha DC spenning ikke AC... men jeg tror heller at trykket justeres med en elektrisk ventil som slås av/på -derfor tikkingen.... og alle spoler/coiler "generer" støy pulser i form av RF/AC spening/strøm når de slås av/på -elementær elektronikk-... derfor skal man sette en diode i paralell med releer for å ungå slike pulser som gir høyespenniger som også har en invertert polaritet forplanter seg videre og vil skadde halvledere.

Skal man bruke en relee som igjen styrers av REMOTE på en spiller så må man bruker en diode over releen ellers tar du live av transistoren som styrer releen før eller siden...

Anyway, utifra bildet kan man ikke se noe annet en et åar slanger som er tilkoblet. men ellers er jeg enig med morten ang.plasseringen bak i tanken. Merkelig det egentli men kan tenkes rett og slett at bensin pumpa er noe slitt og børstene til motoren er dårlig (?) -hvis dette er en bensimpumpe- hva sjker om dette ikker tilkoblet? motoren går og sånt vel? prøv å jorde chassisset på nevnte og... kanskje hjelper det og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg skjønte ca. 20% av hva du sa nå :)

Saken står til høyre for selve motoren. Hvis jeg kobler ut et av releene så slutter den å tikke. Da forsvinner ulyden fra anlegget også.

Det meste annet ser ut til å gå bra, men jeg får ikke start på bilen. Den vanlige lyden kommer, men den starter ikke. Som om den var tom for bensin.

Jeg har hatt er par kompisser til å se på det, noen sier bensinpumpe, noen sier dynamo. Jeg har ikke peiling. Men jeg nekter å tro at den skal tikke så høyt som den gjør. Det høres elektrisk ut. Og hvertfall ikke når ikke motoren går.

Man hører godt lyden med panseret igjen.

Hvis jeg skrur tenningen til første hakk, så stopper den etter ca. 2 sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg skjønte ca. 20% av hva du sa nå :)

Saken står til høyre for selve motoren. Hvis jeg kobler ut et av releene så slutter den å tikke. Da forsvinner ulyden fra anlegget også.

Det meste annet ser ut til å gå bra, men jeg får ikke start på bilen. Den vanlige lyden kommer, men den starter ikke. Som om den var tom for bensin.

Jeg har hatt er par kompisser til å se på det, noen sier bensinpumpe, noen sier dynamo. Jeg har ikke peiling. Men jeg nekter å tro at den skal tikke så høyt som den gjør. Det høres elektrisk ut. Og hvertfall ikke når ikke motoren går.

Man hører godt lyden med panseret igjen.

Hvis jeg skrur tenningen til første hakk, så stopper den etter ca. 2 sekunder.

En ting jeg er sikker på er at bensinpumpen går i ca 2 sek når man skrur på tenningen.

Så det kan jo godt være det er den som lager støyen.

Er jo bare å koble av strømmen til den og prøve ;)

Dynamo er det IKKE!

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg er sikker på er at bensinpumpen går i ca 2 sek når man skrur på tenningen.

Så det kan jo godt være det er den som lager støyen.

Er jo bare å koble av strømmen til den og prøve ;)

Dynamo er det IKKE!

Mvh

Stian

Det er ikke alle som er sånn... satte inn en i bilen til madammen og den rusler å går så lenge tenningen er på.. Finnes pumper såm går hele tiden selv om flotør kammeret er fult og det er masse motstand i bensin slangen.

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) jeg er ikke helt sikker på hva du mener morten?... ACC strøm i bilen fra coilen? :rolleyes: bensin pumpa skal ha DC spenning ikke AC... men jeg tror heller at trykket justeres med en elektrisk ventil som slås av/på -derfor tikkingen.... og alle spoler/coiler "generer" støy pulser i form av RF/AC spening/strøm når de slås av/på -elementær elektronikk-... derfor skal man sette en diode i paralell med releer for å ungå slike pulser som gir høyespenniger som også har en invertert polaritet forplanter seg videre og vil skadde halvledere.

Skal man bruke en relee som igjen styrers av REMOTE på en spiller så må man bruker en diode over releen ellers tar du live av transistoren som styrer releen før eller siden...

Anyway, utifra bildet kan man ikke se noe annet en et åar slanger som er tilkoblet. men ellers er jeg enig med morten ang.plasseringen bak i tanken. Merkelig det egentli men kan tenkes rett og slett at bensin pumpa er noe slitt og børstene til motoren er dårlig (?) -hvis dette er en bensimpumpe- hva sjker om dette ikker tilkoblet? motoren går og sånt vel? prøv å jorde chassisset på nevnte og... kanskje hjelper det og?

Mente rett å slett bare at den har en type styre strøm.

Hvis man kobbler styre strømmen på pumpen in på styre strømmen på coilen så vil den begynne å gå når man setter på tenningen i acc modus

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm.. ok. Har ikke peiling. Jeg bare fant en tegning som lignet.

Har du skills og redskaper til å se på dette, Morten? Hvis du har lyst til å gjøre et par bucks så bare si ifra.

Jeg er ingen proff på det ene eller andre men jeg kan jo ihvertfall se på det..

Ring meg da vettu så kan vi ta en kveld å sjekke det ut.

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som er sånn... satte inn en i bilen til madammen og den rusler å går så lenge tenningen er på.. Finnes pumper såm går hele tiden selv om flotør kammeret er fult og det er masse motstand i bensin slangen.

Det jeg mente var at på 2. hakk på tenningen (uten at motoren er på) er tikkingen der hele tiden. Når jeg skrur ned til 1. hakk forsvinner den etter 2

sekunder. Så altså, tikkingen er der selv om motoren ikke er på.

Morten, det høres bra ut. Jeg ringer deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider