Gå til innhold

Hjelp til bilstereo

Ranger emnet

nothing2

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en ufattelig høy dynamostøy i bilen min (bmw 320i 93).

Jeg har prøvd alle de vanlige triksa, men ingenting gjør noe særlig forskjell.

Jeg tror ikke jeg klarer å finne ut av det her selv. Er det noen som vet om noen i Tønsberg-området som er gode på slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Morten, det høres kult ut :)

Morel, jeg har prøvd å jorde ganske mange steder nå...

Men altså, det er ikke litt piping... det er helt sinnsyk piping.

Har prøvd å bytte signalkabler, har prøvd å legge de utenfor kanalene, har tilogmed prøvd å pakke de inn i sølvpapir. Uten noen som helst effekt.

Jeg begynner å tro at det er noe i bilen som lager helt sinnsyk støy, og at det ikke hjelper med de "vanligste triksa".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, takk for tips.

Jeg har prøvd det og :(

Har to kamerater som begge har pioneer 8600 og de sleit sinnsykt med støy. Sleit i mange timer, og til slutt prøvde vi å jorde ytterkappene til alle signalkablene til chassisen på spilleren, og da ble så og si alt borte :)

92`Sierra sedan Sapphire 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn, hm ok. Jeg kan jo prøve det igjen. Men igjen, det er ikke litt støy, det er noe helt sinnsykt med støy.. høres ut som et fly som skal ta av. Må spille på max guffe for å overdøve det.

Morten, hei!

Ja, har prøvd det mener jeg å huske.. hadde en runde der jeg prøvde det meste.. har prøvd så mye rart nå at jeg nesten har glemt hva jeg har prøvd å ikke :) Mener å huske at jeg prøvde å jorde CD spilleren på nytt også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, eneste igjen er jo at spilleren er defekt og har brudd i jordings bannen til signalen. men da prøver du å koble ifra rca inn til ampen. Da skal det blit stille i høytalerne.... og så fort du kobler inne RCA igjen så skal støyen komme tilbake... er det støy selv om du kobler av RCA så har du feil rundt ampen, da kobler av en og en høytaler av gangen, altså ved høytaler terminalen i ampen da skal de eventuelt bli borte når du kobler bort den høytaleren som har lekkasje/kortslutning/ til jord.... prøvd det, ellers har Pioneer en høyere utgangs impednas som ikke alltid passer med alle merker... signal jord er dessuten såkalt "flyttende"... (pseudobalansert)...

lykke til!! :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider