Okki Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Har samme problemet selv. skal inn til kontroll i morgen tildlig. skal gi beskjed om hva gutta på VAG finner ut!! Siter -89' Golf Gti 16v Tråden om bilen: Golf-tråd nr. 1002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blacklude Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 toppers! venter med kryssede fingre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Når dere sier bensinregulator, mener dere da varmkjøringsregulatoren? DEn sitter på blokka, det går 2 bensinslanger inn på den og en 2-polt plugg. Denne regulerer trykket på talerkenen under bensinmengdefordeleren når motoren er kald/varm. HVis denne er defekt og bilen rusker når den er kald, forsvinner som regel problemet når bilen blir varm, eller omvendt. Har tro på å sjekke bensintrykkene på bilen. De finner da ut om regulatoren er defekt, og om at styretrykket er rett. Dette er en "vanlig" feil og bør sjekkes. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Når dere sier bensinregulator, mener dere da varmkjøringsregulatoren?DEn sitter på blokka. Ikke på PL, På KR sitter den vel strengt tatt på toppen. På 8v med k.jet står den derimot på blokka. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Okki Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 han på verkstedet greide å justere motoren sånn at den var nesten helt god, men han sa at feilen mest sansylig var i bensinfordelern. den på luftfilterboksen. det var vanlig med gamle innsprøytningsmotorer at det var feil i den. vet ikke hva han justerte. sikker -+ bensin til dysene Så ta en tur til VAG verksted du Siter -89' Golf Gti 16v Tråden om bilen: Golf-tråd nr. 1002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blacklude Skrevet Mai 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 har vært der flere ganger du.. ikke stort de får til.. bensinfordeler er skiftet.. det som er problemet nå er at den rusker og går etter oppstart, men går seg til etter 15-20sek, selv om den ikke går 100% da heller + at den går ikke kjapt, ikke noe drag i den. akkurat som den ikke får bensin da, men rett etter oppstart får den for mye.. får høre hva de sier imorgen da, siste sjans får kontoen er TOM. så da blir den kansje solgt slik den er.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Okki Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Når motoren fikk kjølt seg ned skikkelig ble det nesten det samme som det var men forbedring. klart. Er ikke helt sikker selv om det er at den får for lite eller for mye bensin når den starter. min ligger på ca. 700 omdr. når den er kald og fjusker når jeg trykker inn gassen. helt fin over 2000 omdr. Kan jo alltids være kaldstart eller varmkjørings regulatorn som gjør det å. Siter -89' Golf Gti 16v Tråden om bilen: Golf-tråd nr. 1002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blacklude Skrevet Mai 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 ja.. så den går sjikkeli over 2000 alså? da har vi vel ikke samme problem likevel.hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Okki Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 den går fint over 2000 omdr. ja rask respons og ikke smelling i potta osv. kan jo alltids være at ditt problem er det samme som mitt men ditt er litt mer alvorlig da. Siter -89' Golf Gti 16v Tråden om bilen: Golf-tråd nr. 1002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blacklude Skrevet Mai 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Nå har autoservice "gjort det de kan" som de selv sa. har skiftet noen vakumslanger, festet fordeleren skikkelig (gjenget opp igjen en skru) og stilt inn bedre.. nå smeller det ikke i potta. mener på den går like OK etter oppstart som etter en stund, de mente ikke det kunne være dysene nå, men for alt jeg vet kan det vel fortsatt være det. de sa jeg måtte fylle opp tanken og prøve kondensfjerner. etter 2-3 mil var tilstanden akkurat det samme. får prøve å kjøre til ålesund å litt til.. det de også sa var at det kunne være falsk luft, selv om de hadde tettet luftinntaksrøret der med silikon. nå sparker den nemlig fra innimellom, men av og til som før. det var derfor de mente det kunne falsk luft. om noen smartinger i byen har lite å gjøre på så ta kontakt:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Okki Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 jeg sjekket den slangen som går fra luftfilteret og opp til innsuget. den va det en knekk i helt neders og falsk luft ble sugd inn. tettet det med sikafleks og strammet til. i dag når jeg startet bilen (kald) startet den på første forsøk om gikk nesten HELT fint. stoppet ikke. da ble jeg skikkelig glad. skal sjekke om jeg finner mer falsk luft får å få det optimalt nå. tips til deg DOCH: sprut startgass ect. på slangene. om motoren ruser seg opp er det lekkasje. Siter -89' Golf Gti 16v Tråden om bilen: Golf-tråd nr. 1002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Okki Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 fikk tettet resten av sjøtene til vakumslangene og synst bilen blir bedre og bedre. når jeg klemret slangen som går til tomgangsregulator stoppet ikke bilen. den skal den gjøre om det ikke er lekkasjer. fikk tettet de og neste gang jeg klemret slangen stoppet bilen momentant. Siter -89' Golf Gti 16v Tråden om bilen: Golf-tråd nr. 1002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blacklude Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 fikk sprutet på "leak finder" som skulle boble viss lekkasje, d var det ikke. men får stikke innom møller imorgen å høre.. er golf2 verdens mest trøblende biler eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Leakfinder på en sugemotor?? leakfinder bobler kun om det er trykklekasje. Bruk startgass om du skal teste om innsug, vakuumslanger osv er utett. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiDefender Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Følger spent med på denne tråden, ettersom jeg har samme motor (PL,16v) og samme problem.... Siter VW Golf GTI 16v - spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg