Gå til innhold

hva gjør at 16v'en får for mye bensin??

Ranger emnet


blacklude

Anbefalte innlegg

min '89 16v PL rusker og går ujamt grunnet den får for mye bensin.

har akkurat skiftet bensinmengdefordeler, og dysene leverer like mye.

(bensinpumpe og filter er forøvri 6mnd gammelt)

 

når den er kald er den enda verre, men blir bedre når den er varm.. men da tungstartet og. skiftet nylig toppakningen og trodde da den skulle gå bedre, men nå går den da dårligere på en annen måte enn før. den putrer..rusker.. smeller litt gjør den forresten også når jeg slipper gassen.. får man den først på turtall går den litt rent.., men ikke kjapt.. virker som en 75hester og ikke 130..:/

 

noe i innsprøytingen er d, sier han som skiftet pakningen.. en føler eller termostat eller noe.. men han har ikke vært bort i disse bilene før. så nå spør jeg:

 

noen som har vært bort i noe liknende?? hva er galt??

virker som bilen tror at det er kaldt å leverer for mye bensin eller noe.........

setter stor pris på alle svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvis det er noe trøst så sliter jeg med det samme problemet.. si ifra hvis du finner ut feilen.. :D

 

akkurat samme problemet altså......stakkars dj.hehe

hmm.. tenkt litt på lambda, men da jeg plugget ut ledningen til den skal den vel gå i nødmodus å så funke? var helt likt da så..

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73461

 

han her har vel liiknende problem kansje.. eller kansje ikke..

 

skal si ifra ja..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det ja, den ble nok ikke solgt likevel. ikke meg det sto på, men den idioten som sa han skulle ha den. da sa jeg den var solgt til de andre som ringte.. å men plutseli så viste det seg at han ikke skulle selge sin bil til infra handel as likevel, men på privaten, selvsagt stygt overpriset.. 94 mod merc c180 til 149,- :rolleyes: jeg fikk bud på 1500 over det han skulle gi også, 46500, men hadde lovt den vekk. fyren hadde kjøpt seg ny bil da det viste seg at han kunne ha kjøpt den likevel.. svært bittert. istedet sitter jeg igjen med problemer som koster meg resten av sparepengene min. kjekt anger2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehehe.. Jeg var jo han som sendte deg mail og greier,var skikkelig keen på å kjøpe,men da den forsvant fra autodb,så begynte jeg å lete etter andre alternativ.. Så,kjipe greier.. Men,fant meg et bra alternativ da,som du kanskje ser ;)

 

mvh

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat samme problemet altså......stakkars dj.hehe

hmm.. tenkt litt på lambda, men da jeg plugget ut ledningen til den skal den vel gå i nødmodus å så funke? var helt likt da så..

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73461

 

han her har vel liiknende problem kansje.. eller kansje ikke..

 

skal si ifra ja..!

 

Det burde jo ha noen virkning når du plugger ut lambdaen. Iogmed at du får de resultatene du får, kanskje lambdaen rett og slett ikke har noen virkning i det hele tatt?

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lambda er jo skiftet for en ca 10-11 mnd siden.. så det er litt rart kansje at d kansje er den nå ijen? fristende å bare bestille ny, men satt bilen på vag idag, får se hva de sier (denne gangen)

 

bilen startet såvidt å gikk sjikkeli ruskete på 4-500rpm, men også etterpå med den plugget inn, så var det på den måten.... dette var i forgårs. igår å idag har den startet og gått, men stopper jeg den å skal starte jen når den er varm er den tungstartet.. kansje du har rett, at lambda ikke virker i d hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort gjort å ta feil av merkene på svinghjulet.

Ett merke(det største)er for å gi signal til scopet som verkstedene bruker for å justere motor. Mange tar feil av dette merket og det litt mindre som står ved siden av, som skal brukes ved registerinnstilling.

Dra ut pluggen på toppen av gearkassa.

Sjekk merkene om de stemmer. Ett merke på svinghjul, ett på reimhjulet som står på veiva, og ett på kamhjulet.

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår