Gå til innhold

Tomgang på G60

Ranger emnet


Dal-z

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det er "godt" å høre at det er flere som har samme problem som meg... men.. vi må jo finne ut hva som er gale her!!!!

 

spørsmål: KAN det være at det f.eks. lekker bensin en plass? Og i den sammenheng TROR motoren at det får mere bensin enn den bruker og dermed pusher inn mere luft enn nødvendig? Og DETTE gir den karakteristiske rusingen av motoren???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme på min.

 

Tror det er bryteren for tomgang på gassjeldet som kødder.

 

Har ikke fått sjekket.

 

Denne løsner vistnokk fra stålet i noen tilfeller.

 

 

Ellers har jeg tro på vakum lekasje et eller annet sted.

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er "godt" å høre at det er flere som har samme problem som meg... men.. vi må jo finne ut hva som er gale her!!!!

 

spørsmål: KAN det være at det f.eks. lekker bensin en plass? Og i den sammenheng TROR motoren at det får mere bensin enn den bruker og dermed pusher inn mere luft enn nødvendig? Og DETTE gir den karakteristiske rusingen av motoren???????

 

Er tvilsomt bensinlekasje.. heller at den suger falsk luft en plass...

Prøv å koble av isv (når motor er av) og start bilen for å se om den er lik.

det kan også være tomgangs bryteren som nevnt her i tråden.

 

Eller det kan være defekt isv

Blå temp sensor, sjelden den har slike symtomer men det kan forekomme

 

Men jeg holder en knapp på falsk luft..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra slangen fra tomgangs regulatoren av nede på returrøret.

Hold forran hullet ( hvis det går uten at bilen stopper ) å let etter vakumlekasjer da. ( pass deg litt da den suger meget bra vakum )

Fant ikke noe lekasje på min.

 

Når denne slangen er av - hør om suge lyden fra røret forandrer seg når turtallet forandrer seg ( hvis den svinger ) gjør det det så er det noe som gjør at isv får signal om å åpne.

 

 

 

Har ikke fått prøvd enda , men tror faktisk det var blå temp stik på min.

( skifet men ikke prøvd bilen ).

 

Noen som vet hva annet som gir isv en signal om å åpne ?

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg renset tomgangsregulatoren i whitesprit som nevnt tidligere her i tråden. Har kun vært ute en liten tur med den siden, men det ser lovende ut hittil.... [skal på en prøvetur til snart, håper den er like fin som ved forrige test] ;)

 

Bryteren, som sitter på gasspjeldet er det ikke. Den har jeg skiftet [en "full gass" bryter og en "ingen gass" bryter... det var noa ala samma problemene når jeg skiftet dem, og den gangen hjalp det å skifte bryter.

 

Den blåe temp sensoren har jeg også prøvd å skifte, uten hell der.

 

Håper at det hjalp å rense tomgangsregulatoren, men tror kanskje jeg skal gå over å skifte alle vakumslangene, bare for å være sikker. ;)

 

Takk for gode svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg koble den av? hmmm... hva med alle gummislangene? skal dem ligge løst?

Tror jeg beveger meg inn på et felt jeg ikke liker her...

 

Det som ble ment ved å koble den av er å ta av ledningsklipset som sitter på enden av den. Ikke ta av slangene...

 

Tar du av ledningsklipset så merker du om det blir noen forskjell da... I mitt tilfelle gikk motoren bedre uten tomgangsregulatoren innkoblet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår