Gå til innhold

Tomgang på G60

Ranger emnet


Dal-z

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har en lengre stund hatt trøbbel med tomgangen på min Corrado G60.

 

Det som skjer er at den ofte ruser seg opp til ca 3000 omdr når jeg starter den. Men den roer seg som oftest til vanlig turtall hvis jeg ruser den til ca 4000. [Et lett trykk på pedalen, så blir det fint igjen.]

 

Det skjer ofte når jeg er ute å kjører, hvis jeg f.eks. kjører litt hardt med høye turtall, så legger den seg ned på 1500 omdr isedenfor 800 ved tomgang..[Også her kan jeg "fikse" problemet med å ruse den forsiktig]

 

Veldig merkelig spørr du meg. Dette problemet forsvant imidlertid i vinter, men kom tilbake nå når våren har kommet.

 

Jeg har forsøkt å se etter lekkasjer på vakumslangene, men kan ikke se at de skal leke noe/suge falskluft.... Jeg har også forsøkt å bytte tomgangsregulator, også dette med dårlig resultat.

 

Noen som har noen tips?

På forhånd takk! ;)

 

-Sindre-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, mange som sliter me dette ja..

har samme problema på min corrado. forskjellen er bare at min er relativt grei når ja starter den på kald motor. men med en gang jeg starter biln med varm motor, jager turtallet som gal opp til 4-5000 ned til at den nesten kveldes, bare for å så fyke opp igjen. sånn holder den på i en 5 minutter før den roer seg ned... rart d der!

Suzuki gsx-r 1300 hayabusa

Audi A4 1995

-------------------------

x Yamaha YZF 600 thundercat

x VW Corrado 1.8 G60 1990

x Vw Golf 1.6 1994

x Honda NSR 125cc 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, mange som sliter me dette ja..

har samme problema på min corrado. forskjellen er bare at min er relativt grei når ja starter den på kald motor. men med en gang jeg starter biln med varm motor, jager turtallet som gal opp til 4-5000 ned til at den nesten kveldes, bare for å så fyke opp igjen. sånn holder den på i en 5 minutter før den roer seg ned... rart d der!

 

det høres ut som ett tomgangsregulator problem, hadde noe av samme symptomene på min, rensa tomgangsregulatoren med whitespirit så var det bra igjen ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melder meg på her jeg også, samma problemet til meg.

motoren ruser seg opp, men et lite trykk på gassen så blir den bra igjenn.

ingen problemer ved kaldstart men når motoren er varm så er den vanskelig å starte, når den først kommer så ruser den seg voldsomt opp, men et lite trykk på gassen så blir alt bra igjenn.

merker også at det rykker til litt under kjøring når jeg holder jevn fart.

 

noen som kan fortelle meg hvor den tomgangsregulatoren sitter eller kan legge ut et bilde av den???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melder meg på her jeg også, samma problemet til meg.

motoren ruser seg opp, men et lite trykk på gassen så blir den bra igjenn.

ingen problemer ved kaldstart men når motoren er varm så er den vanskelig å starte, når den først kommer så ruser den seg voldsomt opp, men et lite trykk på gassen så blir alt bra igjenn.

merker også at det rykker til litt under kjøring når jeg holder jevn fart.

 

noen som kan fortelle meg hvor den tomgangsregulatoren sitter eller kan legge ut et bilde av den???

 

her er bilde av den, kjempeenkelt å ta den av å rense ;)

 

tomgangsreg.bmp

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, den ja..

er det bare å rense den med whitespirit eller??

 

jepp.

Det jeg gjorde var å dyppe hele greia i whitespirit og la den ligge der i 20-30 min, så la jeg den i varmt vann ca like lenge, så skylte jeg den i springen for så og henge den opp ett sted og la den tørke.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til det er en vanlig feil..

Corradoen må liksom tvinges ned til 800 rpm.

Når jeg stopper i et kryss ol. gasser motoren selv opp til ca 1500-2500 rpm

 

Prøver nå å rense... slange og det hele.

Gir tilbakemelding hvordan det gikk senere.

har du det slik at du må dra ut pedalen fra baksiden og ut for å få ned turtallet av og til ? at turtallet henger seg opp på 2-2500 omdr ?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår