Gå til innhold

toyota corolla diagnosis

Ranger emnet

power

Anbefalte innlegg

Heisann.. Jeg vil anbefale deg å google all den informasjonen du trenger, evt kontakte toyota for å få helt korrekt informasjon, men jeg har funnet litt som kan hjelpe deg på vei. Jeg har samme årsmodell, men også en annen motor enn den du har, en 4A-FE med en annen ECU bare så det er sagt. Det kan være forskjeller.

Jeg googlet med "test ECU diagnosis toyota" og fant denne pdf'n til deg:

http://www.autoshop101.com/forms/h27.pdf'>http://www.autoshop101.com/forms/h27.pdf

Du vil og må søke etter mer selv på nettet :)

(resten av stedet http://www.autoshop101.com virker lovende -> technical articles)

Les gjennom denne så får du innblikk i hva du må gjøre, det er ganske enkelt. Bare husk at du kan ikke skru av batteripolene før du gjør dette for da sletter du informasjonen i ECUen. Du kan heller ikke skru om tenninga en gang uten å starte motoren, for da vil det lagres feilmeldinger om termostat og oljetrykk m.m. Du kan kun kjøre diagnosen om du har hatt bilen/motoren i gang uten å få andre feilmeldinger enn de du er evt på jakt etter.

Fritt etter hukommelsen:

Du kan finne terminalene TE1 og E1 i diagnosepluggen og lage deg en binders som kortslutter disse. Det du trenger å gjøre er å kortslutte disse før du skrur tenninga på, men ikke start motorn! Så teller du antall blink på "motorlampa" på dashen. Dette er nesten som morse, og du må telle antall lange og korte. Dette utgjør antallet tall og mellomrom i en sekvens som gjentar seg. Har du mange feil vil det gå lang tid før du ser en gjentagelse i mønsteret. Det skal være en standardsekvens om alt er OK. Denne husker ikke jeg i farten, men du vil finne masse rart på nettet om dette. Slik jeg kan huske så går de fleste kodene igjen på mange modeller

Disclaimer: Du bør sjekke denne informasjonen jeg har gitt deg før du setter i gang selv med dette. JEG TAR INGEN ANSVAR FOR EVT FEIL SOM MÅTTE OPPSTÅ.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spm jeg burde ha stillt i starten var:

Har du noen grunn til å kjøre diagnosetest på bilen?

Og er det noen ting som gjør at du mistenker at ikke alt er som det skal motormessig?

Da kan det være på plass å sjekke det. Sjansen for at du skal svi at ECUen er egentlig liten. Hadde vært artig å få andres innspill på dette :)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spm jeg burde ha stillt i starten var:

Har du noen grunn til å kjøre diagnosetest på bilen?

Og er det noen ting som gjør at du mistenker at ikke alt er som det skal motormessig?

Da kan det være på plass å sjekke det. Sjansen for at du skal svi at ECUen er egentlig liten. Hadde vært artig å få andres innspill på dette :)

neida hart er ikke nor feil på bilen men ble nyserrig på den boksen bare og om det var no spes for at den skulle ryke eller om det var vanskelig å kjøre en sånn test litt artig å vite ossen det virker serru

98 volvo v70 t

Lenke til kommentar
Del på andre sider