Gå til innhold

e30 2L til 2,5L

Ranger emnet


Janza

Anbefalte innlegg

noen som kan se på bilde her om motoren er før 9/87 eller etter? kan ta flere bilder vis det trengs.

http://img.photobucket.com/albums/v739/Janza/DSC01771.jpg

 

 

Mener motorer fra før 9/87 har to følere på siden av girkassa(venstre), mens etter 9/87 er denne føleren flyttet frem ved siden av remhjulet til veiva.

93 325i Coupe

(x)86 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mener motorer fra før 9/87 har to følere på siden av girkassa(venstre), mens etter 9/87 er denne føleren flyttet frem ved siden av remhjulet til veiva.

på venstre side sett forfra på motoren? da er det i så fall to kontakter som stikker ut. men det med hatt tenning (fordelern :S) er flyttet fram helt foran på motoren det er det både før og etter9/87?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på venstre side sett forfra på motoren? da er det i så fall to kontakter som stikker ut. men det med hatt tenning (fordelern :S) er flyttet fram helt foran på motoren det er det både før og etter9/87?

 

Står du foran motoren så vil følerne stå på din høyre side av girkassa. Tror fordeleren ligger foran på motoren både før og etter.

93 325i Coupe

(x)86 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter hva jeg har finni ut nå må jeg ha motronic ledningsnett. men har også hørt at det er hele 11 BOSCH motronic styringsbokser til M20B25, men alle passer vel omverandre eller må jeg ha bestemt en av dem? går vel ann å tilpasse?

når du bytter ledningsnette til motronic må det også skjøtes inn på resten av nettet til bilen, men man får adapter til dette etter hva jeg har lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter hva jeg har finni ut nå må jeg ha motronic ledningsnett. men har også hørt at det er hele 11 BOSCH motronic styringsbokser til M20B25, men alle passer vel omverandre eller må jeg ha bestemt en av dem? går vel ann å tilpasse?

når du bytter ledningsnette til motronic må det også skjøtes inn på resten av nettet til bilen, men man får adapter til dette etter hva jeg har lest.

 

 

På bildet du har lagt ut av motoren din, ser det for meg ut som at du har motorledningsnett til motoren. Den kontakten som henger over girkassa kobles til bilens eksisterende nett via den kontakten. Men om den kontakten er alt som er med, mangler du jo fortsatt kontakten til hjernen blant annet.

93 325i Coupe

(x)86 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bildet du har lagt ut av motoren din, ser det for meg ut som at du har motorledningsnett til motoren. Den kontakten som henger over girkassa kobles til bilens eksisterende nett via den kontakten. Men om den kontakten er alt som er med, mangler du jo fortsatt kontakten til hjernen blant annet.

 

jo fulgte med nesten hele lednings nette bare det at når de som tok ut motorenn skulle ta den ut stressa de vell litt å tok like greit å kappa av hele driten så alt til motoren er der men det andre er borte å det er gankse mange ledninger. noen som vet noe om å skjøte de hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen bilder her, kan noen fortelle meg hvordan den følern ser ut det haster litt den som enten er på girkassa eller ved veiv huset. legger med noen bilder

selve motoren:

DSC01913.jpg

 

det jeg har trudd er følern på kassa :S

DSC01907.jpg

 

selve ledningsnette som er til motoren

DSC01904.jpg

 

det som kanskje kan være føler foran ved veiv huset :S

DSC01909.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at på den 325 motoren opptil 90 mod.har du girkassefølere,2 stk, m.a.o passer ikke kassa fra 320'n du må ha en kasse med hull til de to følera, uten dem kommer du ikke langt! når det gjelder ledningsnett er de de samme fra 85-sein 88 mener jeg på! finn deg et med hjerne og alt! kansje noen på bmwccn.no har no liggende.

turbofun=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva de følerne gjør veit jeg heller ikke, fikk bare vite hva jeg skulle lete etter hehe.

kom 325'ene med katalysator i 86? hentet fra bmwccn.no: M20 B25Kat Kat-Version, 170 HK, 8,8:1, DME 1.3, Normalbensin 1986-92

hvordan er det å fjerne lambad sone eller hva det heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

følerene må du ha,uten dem skal du slite som faen med og få gnist kan du si

 

Byttet girkasse til den gamle med følere i går natt. Satte over lednings nett osv. Men ingen gnist eller bensin :( Motoren snurrer, men det er det hele.

Jeg som øynet et håp om å prøve bilen på våler også :rolleyes: Gode råd mottas med evig takknemlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår