Dulle Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 TÜV-godkjenning...Hvor viktig er dette? Hva skjer om jeg blir tatt med f.eks et senkesett som ikke er TÜV-dokumentert? Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deprimera Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 Da blir det et ulegitimert senkesett, ikkje godkjent, osv..Du må ha tuv papirer for å vise på trafikkstasjonen slik at du kan få det godkjent i vognkortet Siter Ride or die. or just die riding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 TÜV-godkjenning...Hvor viktig er dette? Hva skjer om jeg blir tatt med f.eks et senkesett som ikke er TÜV-dokumentert? du får ikke senkesettet i vognkortet så sant du ikke har TÜV papirer eller hvis senkesettet ditt ikke er TÜV godkjent... hvis du blir stoppa med et senkesett på bilen du ikke kan dokumentere at er lovlig/godkjent (er påbudt at endringer som dette skal skrives på i vognkortet så sant det ikke er orginalt...), får du beskjed om å vise bilen din på biltilsynet og i "værstefall" må du skifte fjærer til noen som du har TÜV papirer på eller som er TÜV godkjent da... har selv blitt stoppa av biltilsynet med 40mm senkesett på volvo`n som j hadde, og der hadde j ikke fått senkesettet påført i vognkortet... da fikk j beskjed om å komme inn på biltilsynet innen noen dager (husker ikke hvor lang tid j hadde på meg...) for å få godkjent senkesettet, og få det innført i vognkortet... j la da frem TÜV papirer på senkesettet, og han fyren på biltilsynet telte runder på fjørene foran og bak, og j fikk nytt vognkort med senkesettet innført... deretter bar det hjem for å gyve på med vinkelsliper`n... :) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet Mai 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 Hehehe. Riktig. Hmmm..nei, jeg så at de hadde bra priser på Tein SS Coiloverkit på everythingg20.com..rundt en 6-7000 før sending og norske avgifter.. Men det viser seg at Tein ikke har TÜV-papirer på noe de selger. Ifølge mailen jeg fikk driver de og ser på dette nå, siden det begrenser salget dems, men at det nok ville ta en god stund. Om prosessen for TÜV-godkjenning er noe i nærheten av ISO-sertifisering vet jeg at dette kan ta -lang- tid. Menmen..da får jeg begynne å titte på Eibach pro-kit eller noe da.. Noen som vet om KYB AGX er TÜV-godkjent? Eller noen andre bra dempere til Primera, med samme vi er i gang :) Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 En annen ting som er no bæsj! Om du godkjenner senkesettet ditt og får det i vognkortet så er det bra. Samme gjelder felger/dekk. MEN nå er det en regel som sier at selv om en ting er godkjent så trenger den ikke være godkjent sammen med en annen ting. Dette fikk jeg merke på en smertfull måte på streetmeeten! Senkesettet mitt er godkjent.. felgene er godkjent til bilen.. MEN Jeg må ha TUV papirer på at senkesettet støtter felgene mine ???? Sååå beware of the fuckings cops! Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 En annen ting som er no bæsj! Om du godkjenner senkesettet ditt og får det i vognkortet så er det bra. Samme gjelder felger/dekk. MEN nå er det en regel som sier at selv om en ting er godkjent så trenger den ikke være godkjent sammen med en annen ting. Dette fikk jeg merke på en smertfull måte på streetmeeten! Senkesettet mitt er godkjent.. felgene er godkjent til bilen.. MEN Jeg må ha TUV papirer på at senkesettet støtter felgene mine ???? Sååå beware of the fuckings cops! Veldigt sakligt og påstå at et senkesett må støtte felgtype.....' Enten så er felgen godkjent til og bruke på bil, eller så er den ikkje det.... Samme er jo med senkesettet... Det der va noge av det mest idiotiske eg har hørt..!!!!! *irritert* Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 Ikke felgtype. Felgstørrelse. Når mitt senkesett ble gokjent ble det jo godkjent med den dimensjonene dekk og felg som sto i vognkortet.. altså 185/65/16 Da ble det problemer vistnok når jeg fikk på 215/40/17.. Og dette selv om både dekk felg og senkesett er godkjent til primera p10 Altså.. de må godkjennes sammen. Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 Ikke felgtype. Felgstørrelse. Når mitt senkesett ble gokjent ble det jo godkjent med den dimensjonene dekk og felg som sto i vognkortet.. altså 185/65/16 Da ble det problemer vistnok når jeg fikk på 215/40/17.. Og dette selv om både dekk felg og senkesett er godkjent til primera p10 Altså.. de må godkjennes sammen. Vel.. okei.. det gjorde litt mer mening faktiskt..!! Det der må vere no biltilsynet har retningslinjer på, sikkert no sånn som, at hjulet holder seg innenfor hjulbuen, ikkje tar borti hjulbuen, eller noe annet, hjulvinkel i forhold orginalt, osv. osv..!! Har vondt for å tro at senkesett leverandøren skal holde rede på hvor mange forskjellige felg dimensjoner hver enkelt bilmodell kan ha sammen med hvert senkesett..... Dette er min personlige mening.. Noen som vet no hva fakta angår??? Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg