Gå til innhold

Ta ut bakruta?

Ranger emnet


SSK

Anbefalte innlegg

Er det stor jobb å ta ut bakruta på på min 244 -84 model. med tanke på lista rundt liksom.

Har planer om soting, litt letter å jobbe med den da, når jeg får tatt den ut,

Bak side rutene i døra, er dem lette å få ut?

 

Og i samme slengen, noen som har sotfilm å anbefalle, og hvor mange prosent lysgjennomtrengning som blir best...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter festa med sprenglist.. ta ut sprenglista, og bruk skrutrekkere feks. dytt ut ruta...dette gjøres selvfølgelig fra baksetet.. er lett å ødlegge sprenglista, bøyes lett, så hvis du skal bruke den omigjen vær litt forsiktig.... jeg kjører uten spernglist på min, og ruta har ikke blitt borte ennå :D er over to år sia jeg hadde den ute..

 

har kjøpt min film på BilExstra.. funker bra..

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sprenglista du snakker om..tenker du på den krom lista ja?

Det er jo bare ei pynte list...men uannsett...det er umulig å få den av uten å bøye den...jeg fikkla og ordna værre for å få den fin av..men nei....det gikk faen ikke..men bilen er finere ute den uannsett;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker pianotråd for å skjære ut med. Funker greit, bare pass på at den ikke blir varm og ryker.

Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac.

1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres)

1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil)

1978 Dodge Ramcharger 318

1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bakruta er ikke limt.. kun lim i frontruta folkens.. mulig dette er årstallsavhengig..men har aldri sett noen bakrute som har vært lima...

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bakruta er ikke limt.. kun lim i frontruta folkens.. mulig dette er årstallsavhengig..men har aldri sett noen bakrute som har vært lima...

 

Godt mulig, har ikke så mye erfaring med 240, skal innrømme det. Men på 929'ene mine har de alltid vært.

Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac.

1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres)

1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil)

1978 Dodge Ramcharger 318

1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bakruta er ikke limt.. kun lim i frontruta folkens.. mulig dette er årstallsavhengig..men har aldri sett noen bakrute som har vært lima...

riktig, bakruta ligger i pakning. men lettest å skjære den ut å kjøpe ny list som ser ut sånn som den skal se ut.. å hvorfor ta seg bryet med å spare på den gamle da ;) skal på volvo nå å høre pris på litt dilldall.. inkl bakrutelist for 240 1991-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bakruta er ikke limt.. kun lim i frontruta folkens.. mulig dette er årstallsavhengig..men har aldri sett noen bakrute som har vært lima...

 

 

trur 240 fikk limt rute foran i 86.......jeg skulle ta ut ruta i min "81 242......trodde den var bare å vippe ut..men neida....den var limt..bytta før allså...masse extra arb med å fjerne limet/sica'n...

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går fint å ta den ut uten å ødelegge den.. ikke noe problem. men hadde ikke gadda det bryderiet om du har en sånn stygg med krom på.

 

blir mye bedre å sote ruta utenfor bilen for da kan du sote helt ut i kanten slik at kanten på sotfilmen ligger inni pakningen og da må du skrape på sotfilmen med noe hardt noe for at den skal dette av.. mao. den vil normalt henge der LENGE og du har større muligheter for å få et bra resultat når du kan stå å sote på et bord. og i tillegg slipper og dele opp sotfilmen.. bare et forslag sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår