Gå til innhold

P10 GT og SRI

GTPrimeraGT

Anbefalte innlegg

Leste her en plass at en spurde om gten var vert dei ekstra kronene.. Vell, Hrmf, altså, GT og SRI, ikkje den største forskjellen om vi snakker 2.0 men at en orginal e gt er oppgitt til 8.40 på 0-100, stemmer ikkje, 7.67, går den på. Forskjellen er egentlig om du skal til og trimme. Da er det en stor fordel med gt maskin. trimmer du en sri 2.0 maskin må du skifte en del greier for at det skal holde, i tilegg er eg usikker på om bremsene er større på en gt, tror det.

Samt, skal du ha topp modellen av p10, så er jo det eGT og ikke sri, men ellers er forskjellen liten sånn sett, har kjørt en del i en 2.0 SRi 96 modell, og du merker stor forskjell på draget i den og en 2.0 GT så forskjell er det. uten tvil, ville bare nemne det.

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

97 P11 Primera GT: 130-140.000 kroner

97 P11 Primera SRi: 100.000 kroner

20 hk forskjell.

Du har med mao. 40 tusen kroner du kan bruke på å trimme bilen din hvis du kjøper en SRi (når du uansett har pengene), også ender du opp med en bil som har langt flere hester enn GT'en til samme pris.

GT eiere eeelskere å skryte av at de har delskinn på setene, men ærlig talt.. bryr meg ikke.

Vet ikke åssen det er med P10, nevnte derfor P11. Kanskje det er samme forskjeller med P10 også?

sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett så er ikke gt'n å sri'en samme bil ! vi som har gt har kjøre computer osv å anna unnerstell, men det er jo noen sri'er som er bygd til purken da som har gt understell !

1998 Nissan Primera GT

K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv

Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller vel ingen rolle om det følger med kjørecomputer, elektrisk speil eller om det er delskinn på setene. Det er ytelsene i forhold til prisen vi snakker om. Jeg ville heller bruke 40.000 på trimming av bilen, i stedet for å punge ut med 40.000 ekstra for en bil som kun har 20 hk mer, og ellers er helt lik.

Understell? Etter hva jeg har lest her i forumet så har P11 2.0 Primera samme størrelse på bremser som GT når det gjelder P11?

De fleste SRi (som jeg har sett, inkl. min) er levert med senkesett anbefalt av Nissan (selv om jeg har fjernet mine og satt på ett annet). Både SRi og GT har stablisatorstag foran og bak. Dessuten er kjørecomputer ekstrautstyr, som du får i andre primeraer. F.eks. Primera SE.

Mener fremdeles 40.000 er bedre brukt på trimming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P11, og p10 er det relativt stor forskjell på da, me tanke på p11 gt har vell orginalt 140 hester mens p10en som også har et mye "lettere" karosseri har 150 hester? mener ikkje og tråkke noen på tærene her :P men uansett, p11 eller p10, Gt er en sprekere, mer bygd for racing en en sri er, bare speedometeret tilsier jo det :) me tanke på hvor den røde streken på turtelleren begynner + et sri går til 220, mens et på GT til 240 sier jo litt da :) hvorfor TROR du egentlig at en gt er så mye dyrere en en sri? er jo nødt til og være en forskjell da? :P

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P11 GT har 150 hester, SRi (og alle andre P11 med 2 liter) 130 hester, og uansett hva du sier så forblir SRi et bedre valg med tanke på at du vil ha 40.000 ekstra å bruke trimming når du først står med pengene i handen. Da får du en bil med bedre kjøreegenskaper og bedre ytelse til samme pris av en GT.

sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P11 GT har 150 hester, SRi (og alle andre P11 med 2 liter) 130 hester, og uansett hva du sier så forblir SRi et bedre valg med tanke på at du vil ha 40.000 ekstra å bruke trimming når du først står med pengene i handen. Da får du en bil med bedre kjøreegenskaper og bedre ytelse til samme pris av en GT.

sombrero

Ja, oki, det skjønner eg, om du heller vil bruke pengene på trimminga.. men alikevell ender du ikkje opp med en bil som har bedre kjøreegenskaper ? GT og SRI har vell nett det samme understellet, om ikkje så er det vell logisk sett gt som har det beste? men om du stiller en "trimmet Sri og en "trimmet GT på stripa så vinner gten, :) om du ikkje vil bruke MYE mer penger på og trimme srien, me tanke på at du må trimme den i første omgang for og få den lik en gt.. men men, uansett, :)

Liker begge bilene akkuratt like godt. En SRi er en SRi, mens en GT er en GT slik er det og slik vil det forbli.. uansett begge bilene er et toppers valg.

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller vel ingen rolle om det følger med kjørecomputer, elektrisk speil eller om det er delskinn på setene. Det er ytelsene i forhold til prisen vi snakker om. Jeg ville heller bruke 40.000 på trimming av bilen, i stedet for å punge ut med 40.000 ekstra for en bil som kun har 20 hk mer, og ellers er helt lik.

Understell? Etter hva jeg har lest her i forumet så har P11 2.0 Primera samme størrelse på bremser som GT når det gjelder P11?

De fleste SRi (som jeg har sett, inkl. min) er levert med senkesett anbefalt av Nissan (selv om jeg har fjernet mine og satt på ett annet). Både SRi og GT har stablisatorstag foran og bak. Dessuten er kjørecomputer ekstrautstyr, som du får i andre primeraer. F.eks. Primera SE.

Mener fremdeles 40.000 er bedre brukt på trimming.

bilen er ikke helt like da !!! gt'n er orginal med sideskjørt å større støtfangere

å det er stor forskjell på utsende når du sammenligner to biler side om side !

1998 Nissan Primera GT

K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen er ikke helt like da !!! gt'n er orginal med sideskjørt å større støtfangere

å det er stor forskjell på utsende når du sammenligner to biler side om side !

Hehe.. det måtte bare komme.. hehe...! Det er mange her i byen som kjører rundt med sideskjørt, for ikke snakke om alle stasjonsvognene. Igjen, ekstrautstyr.

Gt fanger og bakfanger? Helt ærlig, sleng på ei laguna leppe på standard Primera fanger, og fangeren er like fin, om ikke enda kulere. Dessuten er det ytelsen det dreier seg om, og alle Primeraene er fine uansett vinkel. Her er poenget det som er skrevet over.

40.000 er bedre brukt på trimming hvis en bryr seg om ytelse. Og til de som ikke skjønte pointet:

A kjøper en GT, 140.000 kr, 150 Hk

B kjøper en vanlig Primera, 100.000 kr, 130 Hk

B bruker 40.000 på trimming, og får en bil med langt flere hester og like god kjøreegenskap som GT modellen. Og prisen? 140.000 kr, det samme som A betalte for sin GT.

Skal A få bedre ytelse enn B, så må han punge ut med ekstra penger. Altså, 140.000 som han har betalt for bilen + ytterligere flere tusen for å oppnå samme resultatet som B sin bil. Så hvis A bruker 30.000 på sin GT, så betyr det at B kunne brukt 70.000 på sin Primera. Og da snakker vi 250 Hk turbo med arbeid. For å få dette, må A punge ut med ytterligere 40.000 kr!

Økonomisk sett lønner det seg å kjøpe en vanlig Primera, for og så trimme den. SRi blir solgt med sportsunderstell. Uansett, det er tross alt snakk om hele 40.000 pris i forskjell.

Slå den du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. det måtte bare komme.. hehe...! Det er mange her i byen som kjører rundt med sideskjørt, for ikke snakke om alle stasjonsvognene. Igjen, ekstrautstyr.

Gt fanger og bakfanger? Helt ærlig, sleng på ei laguna leppe på standard Primera fanger, og fangeren er like fin, om ikke enda kulere. Dessuten er det ytelsen det dreier seg om, og alle Primeraene er fine uansett vinkel. Her er poenget det som er skrevet over.

40.000 er bedre brukt på trimming hvis en bryr seg om ytelse. Og til de som ikke skjønte pointet:

A kjøper en GT, 140.000 kr, 150 Hk

B kjøper en vanlig Primera, 100.000 kr, 130 Hk

B bruker 40.000 på trimming, og får en bil med langt flere hester og like god kjøreegenskap som GT modellen. Og prisen? 140.000 kr, det samme som A betalte for sin GT.

Skal A få bedre ytelse enn B, så må han punge ut med ekstra penger. Altså, 140.000 som han har betalt for bilen + ytterligere flere tusen for å oppnå samme resultatet som B sin bil. Så hvis A bruker 30.000 på sin GT, så betyr det at B kunne brukt 70.000 på sin Primera. Og da snakker vi 250 Hk turbo med arbeid. For å få dette, må A punge ut med ytterligere 40.000 kr!

Økonomisk sett lønner det seg å kjøpe en vanlig Primera, for og så trimme den. SRi blir solgt med sportsunderstell. Uansett, det er tross alt snakk om hele 40.000 pris i forskjell.

Slå den du ;)

men igjen ! enn om du vil ha en orginal bil (gt) som går godt .... da kjøper du en GT eheh

skjønner jo at du støtter det valget du har tatt...

men prøv å ettermonter orginale sideskjørt... da får du en litt krevende jobb....

å en gt er å blir en gt :) :) :) :) :) :)

1998 Nissan Primera GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men igjen ! enn om du vil ha en orginal bil (gt) som går godt .... da kjøper du en GT eheh

skjønner jo at du støtter det valget du har tatt...

men prøv å ettermonter orginale sideskjørt... da får du en litt krevende jobb....

å en gt er å blir en gt :) :) :) :) :) :)

Ja, ettermontering av sideskjørt er noe dritt, og originalt er GT bedre enn SRi og mange andre biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ettermontering av sideskjørt er noe dritt, og originalt er GT bedre enn SRi og mange andre biler.

da er vi enige ;) åhhh det va godt :) eheh

1998 Nissan Primera GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider