Gå til innhold

Lydisolering!

Ranger emnet


Grandiosa

Anbefalte innlegg

Har søkt litt å fant ikke noe godt svar på det! :o

 

Er det noe poeng i å lydisolere gulvet i bagasjerommet ?

 

Vil også gjerne høre hvilke lydisolering-produkter folket bruker og litt om erfaringer med de forskjellige :)

Tenkte nemlig å starte å lydisolere min New Beetle (gulv og vegger)!

Har en Alpine V12 MRD-M500 monoblokk med Alpine Type-R 12" montert i bilen, så har jeg en Alpine V12 Mrd-F540 4-kanaler liggende og tenkte jeg skulle lydisolere litt før jeg gikk til innkjøp av Alpine Type-R Coaxialer, Alpine Type-R komponentsett og Alpine CDA-9835RB spiller og montere det:)

Ugly is in!

 

- 09 Scirocco, 82 Golf C

x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6

VWAUDI-Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vil tro det har noe for seg. Se på prosjekttrådene, der har folk lagt lag på lag med demping. Du demper resonnanser fra subelement(ene) samt demper veistøy. Alt i alt en vinn vinn situasjon for alt annet enn drivstofføkonomien. Blir fort noen kilo ekstra ;)

Dynamat og Brown Bread er vel det som er gangbart her.

Har sjøl dempa framdørene med 3 lag, men må nok klistre på etpar til samt ta etpar andre dempegrep. Deretter skal jeg tapetsere bagasjen med 5- 6 lag og støpe subkasse i glassfiber.

 

Ribb ut, vask rent, lim inn :)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good shit! hehe,

Har tenkt endel på det at bilen går så styggelig mye dårligere med all stereoen, men da får man heller bruke masse penger på motor i ettertid og konsentrere seg om underholdning for ørene i første omgang! :)

Ugly is in!

 

- 09 Scirocco, 82 Golf C

x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6

VWAUDI-Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det man bruker i kilo av dempa matter/masse kan man kombinere med like mange kilo turbo saa gaar den som foer :D

kansje endatil bedre... og turbo passer jo pa alle biler :D :D

 

mvh, stig

(som gikk litt OT... men uansett... :) )

1986 bmw 318i

1987 Ford Escort xr3i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det man bruker i kilo av dempa matter/masse kan man kombinere med like mange kilo turbo saa gaar den som foer :D

kansje endatil bedre... og turbo passer jo pa alle biler :D :D

 

mvh, stig

(som gikk litt OT... men uansett... :) )

 

Skal jeg tolke dette dithen at 1 kg bilstereo bør kompanseres med 1 kg høyere ladetrykk.? :p

 

"Lurer på om Mazdaen tåler 120 Bars ladetrykk" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår