Fres Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Heisann, gått å grubla litt på en ide med en db måler med en liten led skjerm i bakruta som viser hvor høyt jeg spiller. Er det mulig å få tak i noe sånt uten å blakke seg helt? Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoboy Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 hehe.. halla fres.. kunne tenkt meg det jeg å.. morro å se hvor høyt man spiller til en vær tid å.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 du får kjøpe en radioshak og lodde frahverandre den. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalantV6 Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 du får kjøpe en radioshak og lodde frahverandre den. Hva er en radioshak Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Hva er en radioshak Radioshack. Var nok en sånn han mente. Men den måler ikke mer enn 126 dB... Og den vil nok ikke gi samme tallene som TermLab vil. Disse er egentlig bare egnet for justering av nivåer og slikt. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 var en sånn jeg mente ja. Skal du ha en db måler som måler høyere enn 126 så kommer det til å koste deg rimelig mye. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalantV6 Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Radioshack.Var nok en sånn han mente. Men den måler ikke mer enn 126 dB... Og den vil nok ikke gi samme tallene som TermLab vil. Disse er egentlig bare egnet for justering av nivåer og slikt. Mvh Stian Hei Jeg er snart klar til å installere utstyr i bilen. Venter på pent vær så jeg får støpt kassene, er ferdig med å tape så håper godværet kommer snart. Må stå ute, har ikke garasje. Spørsmålet er: Når alt er klart, hvor er det mulig å få målt db`n, jeg bor i Askim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 HeiJeg er snart klar til å installere utstyr i bilen. Venter på pent vær så jeg får støpt kassene, er ferdig med å tape så håper godværet kommer snart. Må stå ute, har ikke garasje. Spørsmålet er: Når alt er klart, hvor er det mulig å få målt db`n, jeg bor i Askim Det er bare å bli med på Db-drag det ;) Slike konkurranser er det mange av på din side av landet... Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Audio Control model EPIC-160... måler opptil 160 dB. Viser nok ikke det samme som målerne på dBdrag men den gjør nytten sin. Hvem sier at transducerne som blir brukt på dBdrag er riktig justert i forhold til riktig referanse? dessuten måler de innenfor en begrenset område og den er beregnet for rent SPL... en dB måler til SQ må helst måle over en større frekvens spektrum og gjerne ikke "trykket" i kabinen da en vanlig bil ikke har "hermetiske" dører :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Audio Control model EPIC-160... måler opptil 160 dB. Viser nok ikke det samme som målerne på dBdrag men den gjør nytten sin. Hvem sier at transducerne som blir brukt på dBdrag er riktig justert i forhold til riktig referanse? dessuten måler de innenfor en begrenset område og den er beregnet for rent SPL... en dB måler til SQ må helst måle over en større frekvens spektrum og gjerne ikke "trykket" i kabinen da en vanlig bil ikke har "hermetiske" dører :) og den koster? Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 og den koster? $279 = NOK 1766,- pr. dags dato. Billig i forhold til TermLab... Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 det var billlig for en sak som går til 160db. de pleier å ligge på en rundt 6-7000 og oppover Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Termlab.usb koster 7495,- for ett system med en sensor.... Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Audio Control model EPIC-160... måler opptil 160 dB. Viser nok ikke det samme som målerne på dBdrag men den gjør nytten sin. Hvem sier at transducerne som blir brukt på dBdrag er riktig justert i forhold til riktig referanse? dessuten måler de innenfor en begrenset område og den er beregnet for rent SPL... en dB måler til SQ må helst måle over en større frekvens spektrum og gjerne ikke "trykket" i kabinen da en vanlig bil ikke har "hermetiske" dører :) Dette stemmer vel ikke helt....... Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 måler ikke sensorene "trykket" som oppstår inne i kabinen? det er også grunnen til at dedikerte dB biler fjerne å stenger alt som kan slippe ut trykket og støper betong for at gulv/vegger og taket ikke skal gi etter, og for å ikke snakke om tykkelse på glasset som de får på vinduene... :) er ikke frenkvens område til den måleren begrenset til max 80-100Hz? i motsetning til en vanlig mikrofon måler? ulempe med de mic`ene er at de tåler ikke så mye. :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg