FE3T Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Har meget få Personlige erfaringer med Focal`s produkter men har inntrykk av at de har et rykte på seg for å være vel skarpe i diskanten. Brukte et par Focal TC90 diskanter i et par hjemme bygde høytalere for noen år siden, og hadde da store problemer med å få en bra klangbalanse, Uansett hvor mye jeg dempet diskanten låt det kaldt og hardt. Er det skjedd noe på dette området eller er det en Myte at Focals diskanter låter skarpt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Har meget få Personlige erfaringer med Focal`s produktermen har inntrykk av at de har et rykte på seg for å være vel skarpe i diskanten. Brukte et par Focal TC90 diskanter i et par hjemme bygde høytalere for noen år siden, og hadde da store problemer med å få en bra klangbalanse, Uansett hvor mye jeg dempet diskanten låt det kaldt og hardt. Er det skjedd noe på dette området eller er det en Myte at Focals diskanter låter skarpt? Dette kommer nok i såfall fra folk som ikke kan montere bilstereo, det gjelder forsåvidt andre merker enn Focal også... Er jo ikke rart at diskanter låter skarpt når man setter de på dashbordet rettet mot ansiktet og mellomtonen langt nede i døra eller kickpanelet pekende ned mot gulvet. Det er hvertfall slik det har vært montert når folk har kommet til meg for å klage på dette, så noen få justeringer er dette problemet ofte borte. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Har meget få Personlige erfaringer med Focal`s produktermen har inntrykk av at de har et rykte på seg for å være vel skarpe i diskanten. Brukte et par Focal TC90 diskanter i et par hjemme bygde høytalere for noen år siden, og hadde da store problemer med å få en bra klangbalanse, Uansett hvor mye jeg dempet diskanten låt det kaldt og hardt. Er det skjedd noe på dette området eller er det en Myte at Focals diskanter låter skarpt? Selv har jeg to sett av Focals diskanter, TN47 og TN52. Det er ikke tvil om at TN47 låter skarpere enn TN52! TN47 er fra Polyglass serien (V2) og TN52 er fra Polykevlar (K2P), det vil si at TN52 er en mer påkostet diskant. TN47 ble litt feil i mitt oppsett, men det stemmer nok det som Zetec sier. Uansett er TN 52 en deilig diskant! Det er delte meninger om det, men noen mener den er bedre enn TN51 til Utopia... Andre synes dog at den blir litt for tilbakelent, men installasjonen betyr jo mye. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 Mye av lyden som kommer ut av ett element kommer ann på montering og justering. Har lyttet til mange focal diskanter i mange forsjelling løsninger og det som går igjen synes jeg er at TN47 er noe skarp, TN51 er noe slapp, TN52 har jeg ikke fått lyttet nok til ennå, men den eneste Focal diskanten jeg har hørt som spillte virkelig bra var Audiom TLR som jeg selv engang hadde. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 Har ikke hatt det problemet og har testet flere serier fra Focal :) . Er meget fornøyd, og jeg har testet mye forskjellig :rolleyes: . Frank Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg