Gå til innhold

Vanskelig å skifte DrivKnuter ???


TurboLeon

Anbefalte innlegg

Drivknuten på min høgre side har "klakket" i lang tid, og det er på tide å bytte den.....da jeg ikke har råd til å gjøre dette på verksted tenkte jeg at jeg skulle prøve meg selv....lurte på om noen har gjort det, og om noen vet om dette er en veldig vanskelig jobb på denne bilen???

Snakket med en kamerat, som har null peiling på bil, han hadde byttet på begge sider på sin mazda uten problemer, men mange sier det er forkjellig fra bil til bil, så jeg tenkte jeg skule spørre her før jeg eventuelt prøvde.....

 

Takker for all respons....

 

Lsi Coupe

Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har byttet noen ganger på honda, dem bruker å sitte noe jævelig. noen ganger må man dele dem opp med vinkelsliper mens andre ganger kan dem løsne med vanelig liten slegge..

Men du får vel ikke kjøpt løs drivknute hos honda eller har dem begynt å selge det nu??

Vis ikke sats på romnes trur den kostet ca 900kr der.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nettopp bytta dem selv....kjøpte på torshov kosta ca 1600,- pr side og det var med grease og mansjett

 

slo ut kulene først og brukte vinkelsliper på innerringen av drivknuta... ganske enkelt vis man har litt kunnskap....

 

pass på at du skrur på hjulet skikkelig etter på da....mista mitt...*doohh!!!*

hjulmuttra røyk...men gikk bra da....

*-98 Dodge Durango 5.2 V8 Magnum

*-92 Honda Civic EG8

*-88 Honda Civic EC9(Savner den...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår