monteverdi Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Har hatt en tråd tidligere om at bilen min fusker på lave turtall. I dag var den håpløs, oppførte seg som en kenguru. Ser ut til å vere verst når den er blitt varm og blir stoppet for så å startes igjen kort tid etter. Merkest i 1 og 2 gir når man f.eks skal ut i et kryss og inn på en annen vei og skal akkselere. Når man er kommet i fart går den normalt, merkest av og til at den liksom "henger igjen" ved gasspådrag. Det er ingen problem å starte, den går greitt på tomgang. Syns den går kanskje vel fort på tomgang. Når jeg kjører og åpner et vindu lukter det ganske sterkt bensin(er det normalt). Lukten er der hele tida.det vere en lekkasje? Det er noe fuktighet under luftfilteret, er ikke motorkyndig så jeg vet ikke hva del som sitter der(dette er en 2.0 115hk 92/93). Ser ut som det er olje/bensin søl rundt en pakning. Ellers er det litt oljesøl rundt toppdekselpakningen. Lambdasonden skal ha vert skifta for ikke lenge siden på denne bilen. Det skal visst også pluggene ha vert. Er veldig takknemlig om noen har en feilsøkingsprosedyre eller kan si hva som kan vere galt. For dette er veldig irriterende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Litt svetting fra toppakning og annet er vel ikke annet en normal på en bil som er 13 år gammel, så det bør du ikke tenke så veldig mye på. Vet du noe om pluggkablene har vært byttet? Og hva med fordelerlokk og de andre tinga i tenningssystemet? Ellers kan du ta opp pluggene og se om de er veldig sotet... Om du er villig til å prøve koster jo ikke nye plugger mere en et par hundre kroner. Du kan prøve å sette inn nye, og så se om en uke om de er veldig sota, for da tyder vel det så vidt jeg vet på litt dårlig forbrenning. Ellers kan det vel hende at luftfilteret begynner å flowe mindre enn det skal.. Er folk her inne som er veldig mye mer motorkyndige en meg, men dette skal vel være noen enkle trekk å begynne med. Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg