Majty Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Har nå i dag blitt den stolte eier av en Wv Golf II '91 model. Har et par spørsmål angående vedlikehold og div. 1) Hva er intervallet på skifte av reg. reim? 2)Under gasspedalen min sitter det en liten "stang" på en måte... en pinnelignende sak på 4-5cm som gjør at jeg ikke får tatt bånn gass... skal den være der eller er det bare å rive ut? Kanskje tidligere eier satt den på for å spare bensin eller noe :) 3)Det er noen småå rustflekker på bilen, er det bare å pusse,grunne og lakke over eller må jeg gjøre noe ekstra? Det er bare overflaterust og ikke noe gjennomrustning, kommet etter steinsprut mest sansynelig. 4)Hva er spesielt viktig å passe på\kontrolere med tanke på at det er en golf? (alt? :rolleyes: ) Takk på forhånd for alle svar! Siter X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet* X-Golf II 1,8L '90 - Solgt X-Porche 911 '02 banebil i skapet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 I Autodata stod det ikke noen levetid på reima, men er sikkert 120.000 km som for de fleste andre reimer. Den pinnen er vel der fra fabrikk :) Har en selv på Audien. Tror ikke den går fortere hvis du kapper den, men du kan jo håpe :titties: :D Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 1) VW har såvidt jeg vet ikke turt å oppgi noe definitivt intervall på reg.reimbytte...står "kontroll ved hver 30000"....bytte på 60k. Correct me if I'm wrong. 2) Oppnår ingenting med å ta den vekk. Bånn gass er når du treffer pinnen. 3) Høres logisk ut, men karosseri er ikke mitt sterkeste felt. 4) Generelt vedlikehold. Er vel ikke noe mer stress med Golf enn med andre 14 år gamle biler... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Tar du vekk pinnen sliter du gasswiren om du blir litt overivrig. Men wiren skal være slik at du klarer å åpne spjeldet helt når pedalen er i bånn. Justeringssak om det ikke er tilfelle. Kjøp deg en sånn liten punktsandblåser til flekkene, da får du bort alt i porene. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majty Skrevet April 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Punktsandblåser... hmm dyre saker? Og hvor er det å få tak i? Siter X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet* X-Golf II 1,8L '90 - Solgt X-Porche 911 '02 banebil i skapet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 jernvare, bilrekvisita osv. mange som selger sånt. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Koster en slikk og ingenting på Biltema....179,- faktisk... er jo avhengig av å ha en kompressor, bør vel ha en vannutskiller også(?)...blåsesand får du kjøpt mange plasser...Biltema har til 49,90,- for 25kg. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Når du kjøper en slik ny gammel bil så kan det vel være greit å få byttet reimen med det samme, man kan jo ikke vite hvordan forrige eier har vært med servicene og hvordan han har kjørt. 120000km hørtes nå mye ut på en gammel bil? Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.