ultimateVW Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Fikk ett problem med girkassa idag. Kjørte normalt i andre giret ei stund. Så stoppa jeg. Da jeg skulle sette den i revers ble den vanskelig å få i gir samma er den også når jeg skal sette den i 1,2,3 osv.. Den er vanskelig å få i gir når motor går (står i ro). Men triller jeg litt er det greit å få den i gir. Er lett å få i gir når motor ikke går. Er det clutchen min som er elendig eller er det girkassa som holder på å ta kveld?. Har hørt en rasle lyd fra utløserlageret lenge.. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon-Corrado Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Virker som samme problemet som jeg har på min golf. Når den står i slak motbakke er den umulig å få i revers. 1-giret er også veldig hardt, og må lirkes på plass av og til. Dersom jeg ikke får den i revers blir alt mye bedre når jeg stopper motoren og slipper clutchen helt ut. Da er det bare å sette den enkelt og greit i revers eller 1. gir. Er dette girkassa tro? Siter Corrado Club Norwegen http://www.corradoclubnorwegen.com VW Corrado 2.0 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet April 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Blir bare verre her. Får den nesten ikke i gir når motorn går. Får prøve å bytte Clutch og utløserlager først.. Jævla kjipt hvis kassa har gått til helvete. Men rart d skjedde bare helt plutselig.. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon-Corrado Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Blir bare verre her. Får den nesten ikke i gir når motorn går. Får prøve å bytte Clutch og utløserlager først.. Jævla kjipt hvis kassa har gått til helvete. Men rart d skjedde bare helt plutselig.. Jeg har bare kjørt 20.000 km på min clutch, så jeg tviler på at det er den det er noe feil med. Si ifra hvis du finner ut hva som er feil! Siter Corrado Club Norwegen http://www.corradoclubnorwegen.com VW Corrado 2.0 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet April 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Det var min kassa jeg snakka om..hehe Men får åpne opp å se.. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon-Corrado Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Det var min kassa jeg snakka om..heheMen får åpne opp å se.. Skjønte jo det da. Gikk bare ut ifra at det er samme feilen vi sliter med. Siter Corrado Club Norwegen http://www.corradoclubnorwegen.com VW Corrado 2.0 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet April 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 hm.. Utløserlageret mitt rasler no jævli iallfall. tilogmed når clutchpedalen er trykt inn. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Hei. Noe av det samme problem har jeg også noen ganger. Lurer på om det er noen som vet hvordan man skal ta av clutch'n på en Golf II? Alle boltene og skruene er løsna, men får den ikke av. Og når jeg bremser noen ganer, så hører man at det smeller. Akkurat som et tannhjul som raper, hva kan det skylles? Mvh Tommen Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg