jAMAL Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 Jeg har nå i min Ford Sierra en Panasonic CQ-RDP103N bilstereo med to stk Pioneer TS-G1746 fronthøyttalere, en Arizona Eagle 2-kanalsforsterker, en 10" Jensen basskasse og et sett med to originale høttalere i hattehylla som fulgte med bilen. ( se koblingskart her ) sub'en på bildet er desverre ikke kassa jeg har.. Om en uke kommer min nye Pioneer DEH-4700MP ( http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1247 ) bilstereo, og jeg går i tanker om å erstatte de gamle høyttalerne i hattehylla med et par nye 17 cm høyttalere, men anbefales dette kontra to stk 6x9'ere baki der? Har lyst å bytte ut 2-kanalsdritten med en god 4-kanaler og koble på høyttalerne ettersom jeg savner litt trøkk derfra også og ikke bare fra sub'en.. Sub'en forøvrig vil jeg bytte med en 12" når jeg får råd til det. Så kommer spørsmålet om å sette inn en kondis og en strømfordelingsblokk inn i systemet, men hvor skal i så fall disse inn? Evt. nytt koblingskart tar gjerne imot forslag og råd :) mvh j Siter Only God can judge me now. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnto Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 hva skal du med strømfordeler viss du ikke skal ha flere forstekere???? Kondensatoren skal sitte så nærme forsterkeren som mulig.... Siter 97. BMW 520iA. 86. Ford Sierra 2.0 ombyggd til IS med 2.9i motor - OMP, Grayston. 92. VW Golf 2 1.6 TDSI. 78. Mitsubishi Galant Colt Sigma 1600. 80. Range Rover Classic 3.5 V8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jAMAL Skrevet April 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 hvordan skal jeg i så fall koble på høyttalerne fra 4-kanalern hvis jeg bruker den til sub'en i tillegg? bare koble på høyttalerne i hattehylla da, for er vel ikke utganger til å få på begge parene med høyttalere..? går det å koble på et sett med høyttalere og sub'en på 2-kanalern jeg bruker nå? er rimelig fersk så dere får bære over meg med dette.. :) Siter Only God can judge me now. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TLAudio Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 hvordan skal jeg i så fall koble på høyttalerne fra 4-kanalern hvis jeg bruker den til sub'en i tillegg? bare koble på høyttalerne i hattehylla da, for er vel ikke utganger til å få på begge parene med høyttalere..? går det å koble på et sett med høyttalere og sub'en på 2-kanalern jeg bruker nå? er rimelig fersk så dere får bære over meg med dette.. :) Vist de i hatthylla er orginale som følger med bilen; Dropp dem.. Er det 6*9"; drep dem!! Et godt front sett er alt du trenger... Siter Jan Ove Liseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Vist de i hatthylla er orginale som følger med bilen; Dropp dem.. Er det 6*9"; drep dem!! Et godt front sett er alt du trenger... en 6x9 er OGSÅ en god frontsett , det finnes nok av frontsett som også låtter dårlig uten å være transients villig pga små menbraner -i motsetning til de fleste 6x9 er... :) 6x9 i kick panel montering og nok volum gir deg en mer homogen og sammensat lyd med veldig gode transisent respons og lav delefrekvens... i de fleste 6x9 elemter så er filtrene til mellomtone /diskant lett tilgjengelig og lett å dempe/forandre. :) I Sierran har du mer en plass nok til 6x9 i kickpanelen og faktisk blir bedre med 6x9 enn en 8" i samme type montering men det krever litt jobb.... :titties: Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Fullstendigt enig med vår gode venn, matador på dette! Grattis til meg selv med innlegg nr. 400! :titties: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg