andreas76 Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Det er ikke slike hull de tenker på her tror jeg. Jeg kjøpte brembo max skiver nettopp. Men grunnen min var faktisk at jeg ser at vanlige skiver fort får smuss og sand mellom seg og kloss, og sliter raskt spor i skiven. Slisser renser klossen og frakter dette vekk på en sikker måte, så skiven får lenger levetid. Det kjipe var at jeg ikke fikk tak på dette til bakbremsene... Det er jo først og fremst der man får bruk for det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Brembo Max, er det de stygge sorte skivene? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Har diskutert i øst og vest nå, og nå lurer jeg på: Hvorfor er det hull i oppgraderte breseskiver: Er det fordi: 1) Bedre kjøling? 2) Transportere bort bremsestøv (og dermed få bedre "grep" på bremseklossene)? 3) Noe annet? Ved å maskinere inn enten hull eller slisser øker man den totale overflaten på en metallskive aka kjøleevnen øker om ikke mye men litt. Ellers så er vel det meste sagt før i tråden Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Klossene produserer gasser ved hard oppbremsing, huller hjelper med å eliminere disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 I læreboken for vk1 kjøretøy står det at hullene i skivene er for renhold og at de nesten ikke har noe kjølende effekt. De refererer kun til motorsykkelskiver, men prinsippet er vel likt. Når du har "ventilerte" skiver på sykkel, så er jo det slike hull på tvers de mener..Jeg har alltid trodd at det var for ekstra kjøling, men det er jo begrenset effekt det kan ha da, med mindre du har sterk sidevind;) Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xenon Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Jeg har hørt at nye klosser ikke gasser jeg. Bare gamle klosser som gjorde det. Siter -Kenneth Drift Happens! No guts no glory! http://www.kennethgroth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 I læreboken for vk1 kjøretøy står det at hullene i skivene er for renhold og at de nesten ikke har noe kjølende effekt. De refererer kun til motorsykkelskiver, men prinsippet er vel likt. Når du har "ventilerte" skiver på sykkel, så er jo det slike hull på tvers de mener..Jeg har alltid trodd at det var for ekstra kjøling, men det er jo begrenset effekt det kan ha da, med mindre du har sterk sidevind;) En annen fordel med å gjennomhullborre skivene er jo vektbesparelse (av uavfjæret og roterende masse). På en MC fjerner du jo tja..20-40% av vekta i skiven. På bil er ikke dette like heldig, da mye større belastning gjør at skiva sprekker. Men jeg holder med teorien om transport av støv og ev. gasser. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.