240ft Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Er det kun ved hjulspinn, hard giring og burnout ? Ved jevn akselerasjon/gasspådrag og skikkelig giring burde vel en M47 kasse holde på en B230FT ? Noen som har innspill/erfaringer ? Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 M47 kassa er veldig skjør ovenfor HARDE giringer spessielt fra 1-2 gir, burning hjelper ikke akuratt på holdbarheten. B230FT, 165 hk? eller er den chippet? Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Det folk sier, er at m47 tåler 180hk, m45/46 tåler 220hk, m90 tåler 300hk. Så har du de som sier at m90 er dritt, m46 er best og m47 er dritt. på m90 kan man visst sveise for å forsterke.. jeg så en gang en forsterket m47, men vet ikke på hvilken måte den var forsterket. Den hang på en B36!! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Det folk sier, er at m47 tåler 180hk, m45/46 tåler 220hk, m90 tåler 300hk.Så har du de som sier at m90 er dritt, m46 er best og m47 er dritt. på m90 kan man visst sveise for å forsterke.. jeg så en gang en forsterket m47, men vet ikke på hvilken måte den var forsterket. Den hang på en B36!! Det finnes ingen fasit på hva som skal til for å knekke en kasse; kommer helt an på idioten bak rattet. 3. på min M46 røk ved giring fra 2. til 3 med hjulspinn. Chippet B230FT.. Den harde clutchen i kombinasjon med sliten kasse var nok hovedårsaken; girkubben i M46 flexer og tennene i 3. gir som er lengst unna opplagringen glipper og knekker. Men M46P ble brukt fremfor M47 på turbobilene (240, 740 og 940) fordi den tålte mer. Det skal veldig mye til å knekke en kasse ved kun pådrag dersom man ikke herjer/ burner/ røsker i girspaken/ bråslipper clutchen med høyt turtall så sant kassa er i bra stand. Har hørt om mange som kjører med M46 og M47 med opptil 300 hk, men da kjører de vel også som noen kjærringer zzzz Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 stemmer nok det som står over her,at m46p er bedre enn m47. Men m90 har jo som kjent sine svakheter,en her ifra klarte å knekke inngående aksel på sin,det er ille! En god gammel getrag 265 er bedre enn m90 igjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenn-Are Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 jeg har en m47 på min B230FT som er chipet. jeg har ikke kjørt mer enn en uke med det, men så langt har det gått bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 M47 = tåler faktisk MINST M46 = tåler litt MEN stjeler SYKT med effekt M45 = tåler "mest" spørs på tilstand den var da du puttet den inn i bilen ect da! M400 = konge kassa Gr.A kassen som jeg kaller den =) den tåler ca 350-400khk, jeg selger slike til 4000kr stk, men clutch huset må tilpasses, for de er tilpasset B18/20 orginalt! M90 = kan jo ikke hives inn i samme "klasse" mener nå jeg! men de tåler jo sitt da ;) dette er da MINE meninger å erfaringer! om noen er uenig Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenn-Are Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 hvor mange gir er det på den m400 gassa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 hvor mange gir er det på den m400 gassa? 4 trins....er jo orginal rally kasse, ytter del byget av volvo, d inni er byget av et tyskt firma, kommer ikke på d, kan sjekke d opp på jobb mandag! den tåler JULING, går mange slike i norsk rally ;) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenn-Are Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 ok. er hovedsaklig interessert i en 5 trinns kasse som er litt bedre en min m47 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 ok. er hovedsaklig interessert i en 5 trinns kasse som er litt bedre en min m47 ja da blir d getrag lr M90 da;) lykke til! Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 er vel m51 som er kassa som ble brukt i Gr.A samma som getra xxx husker ikke tall :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Har kjørt med M45 kassa nå på ca. 200 hk i et år. Funker enda, men knakk mellommakselen sisst fredag :) Har den tynne typen på 44mm da :rolleyes: Har og forsterket sachs clutch og trykkplate. Har ikke merket noe at kassa er dårlig, kjennetegnet er at den slurer på spes. 3 gir ved pådrag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 M400-kasse? Aldri hørt om den jeg... mer info om den? Forresten, er det noen som har meninger/viten om M40-kassa her da? Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 4 trins....er jo orginal rally kasse, ytter del byget av volvo, d inni er byget av et tyskt firma, kommer ikke på d, kan sjekke d opp på jobb mandag! den tåler JULING, går mange slike i norsk rally ;) m400 er vel en standard 4 trinns manuellkasse ifra volvo 164. m410 mener jeg overdriveboksen til 164 heter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.