TGS[]D[][]V[][]D Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 hvordan får man løs skrua i bunnpanna. tenkte jeg skulle skifte olje på min vectra b, men den skrua sitter som bare faen. ( det er en sånn 6 eller 8 kant skrue tror jeg ). Noen som har no lure forslag Siter - Opel Vectra C 06 mod - Opel Vectra B 96 mod *solgt* - Toyota corolla 86 mod *solgt* - Bmw 316i e36 91 mod *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4vinge Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 latmann og pipe og slå på latmannen så den får noen slag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 hehe Har nettopp vert ute å skiftet olja på min Vectra B. Skruen er av torx typen, trur det var størrelse 10 (mm?). Godt mulig du skrudde feil veg. Litt vanskelig av og til å komme på hvilken vei en skal skru når en er under bilen;p Merka at min også var vanskelig å få løs, så jeg vil tro du må ta litt bedre i. Å bytte filteret var verst. De som hadde byttet det sist, hadde ikke hatt olje på pakningen virket det som. Kom meg ikke skikkelig under bilen, men fant ut at det gikk ganske greitt å løsne høyre fremhjul for å komme til. Måtte løsne tre skruer for å få løsnet et plastdeksel, slik at jeg kom bedre til. Slapp å stille bilen på rampe da:) Håper dette hjalp deg litt på vei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TGS[]D[][]V[][]D Skrevet April 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 ja, var vist sånn torxskure på min oxo. Må vel under prøve på nytt imorgen. Takk for svar!! Siter - Opel Vectra C 06 mod - Opel Vectra B 96 mod *solgt* - Toyota corolla 86 mod *solgt* - Bmw 316i e36 91 mod *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TGS[]D[][]V[][]D Skrevet April 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Noen som vet hvor mye olje man skal helle oppi eller.? Siter - Opel Vectra C 06 mod - Opel Vectra B 96 mod *solgt* - Toyota corolla 86 mod *solgt* - Bmw 316i e36 91 mod *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid85 Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 til det er fullt? :) er bare å sjekke på peilepinnen.. Siter Nissan Car Club Norway "Sånn ærre i racing.." - Nissan Almera 2000 1,5L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 På 1.8i 16v motoren er det iallefall 5 liter, når en også bytter filteret. Mener det var samme mengde på to-litersmotoren også. Skal se om jeg får sjekket dette når jeg kommer hjem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TGS[]D[][]V[][]D Skrevet April 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Hadde vært fint om du kunne sjekka. Det er 2 liter'n jeg har Siter - Opel Vectra C 06 mod - Opel Vectra B 96 mod *solgt* - Toyota corolla 86 mod *solgt* - Bmw 316i e36 91 mod *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Litt seint svar kanskje, men, det stemmer at det skal være 5 liter olje på to-literen også. På 1.6-literen, om noen har det, så skal det være 3,5 liter på den. Da vil nivået nå til ca midt på pinnen. Dette er NÅR det også skiftes oljefilter. Det er 1 liter mellom max og min på pinnen. Liker forresten ikke disse pinnene, er vanskelig å se hvor mye olje det er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Forresten, det med at torxen var 10mm var nok feil. Mener å huske at det stod 35 på den bitsen jeg brukte, trolig millimeter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TGS[]D[][]V[][]D Skrevet April 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 supert, da blir d skiftings av olje imorgen. Håper bare at jeg får opp den skrua Siter - Opel Vectra C 06 mod - Opel Vectra B 96 mod *solgt* - Toyota corolla 86 mod *solgt* - Bmw 316i e36 91 mod *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg