el`satanical Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Jeg ser folk sutrer over for lange signaturer, og da syns jeg det er på sin plass å sutre over alt for store bilder også! Det er faktisk ikke alle som har bredbånd, og selv de som har det syns bildene kan være "litt" store en gang i blandt. Det er mange her som er flinke å forminske bilder, men noen kliner ut bilder i oppløsning 1280x1024, eller ivertfall der i strøket, og det er UNØDVENDIG stort. Bilder i 640x400 oppløsning duger da i de aller fleste tilfeller. Jeg er klar over at i tråder som feks photoshop, etc, så må man ha store bilder, men i en prosjekttråd der man har tatt bilde av en plugg, så ser jeg ikke poenget. Bruk noen sekunder ekstra på å forminske bildene før dere legger dem ut, min bønn. Takk ;) Husk, da tar de dessuten mye mindre plass på serveren også! Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Skjønner hva du hinter til! har selv levd med isdn i 2-3 år føre jeg fikk adsl for litt siden og det plaga livet av meg og sitte og lese igjennom tråder med store bilder... Men lite vi kan gjøre med det vi som styrer her pga brukerne linker opp til bilder på sine egne servere osv. Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet April 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Nei, det er klart, det er vel ikke mye å gjøre... Men man kan ivertfall oppfordre brukerne om å tenke seg litt om. (som om det hjelper) Jeg hadde sikkert å gitt blaffen om jeg hadde 10mbit linje :rolleyes: Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arosa 1.0L Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Har du/dere XP? Last ned (GRATIS fra MICROSOFT) image resizer, da kan du merke de bildene du vil i windows utforsker/explorer, høyreklikk og velg resize (du velger selv størrelse). = Ferdig resizede bilder! Last ned det (og andre nyttig tilleggsprogrammer til XP) her: Mircosoft powertoys for winXP Sånn! Da er det ikke lenger noen grunn til ikke å resize, de to-tre sekundene det tar å høyreklikke sparer dere inn på den tiden det tar å uploade store bilder... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 For oss med adsl er det ofte gøy med store bilder. Etter min mening er 800x600 for dårlig i en prosjekt tråd. Men det folk kan gjøre, er å laste opp på f.eks. http://imageshack.us . Da blir det store bildet lagt ut og en thumbnail samt koden for å lime inn thumbnailen i ett forum. Man får man bilder som er små og trykkbare, samt filstørrelse og oppløsning står nede på thumbnailen. Eksempel Kunne hatt en prioritert topic i prosjekt tråden ala denne Det er en god forklaring på hvordan man skal laste opp bilder på imageshack og få dem som thumbs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 Selv om jeg har adsl,så syns jeg det er irriterende med store bilder,man må på en måte scrolle over heile greia,utrolig tungvindt. På Alfa Romeo forumet blir bildene automatisk resixed,egentlig ganske fint det,for folk som har adsl,og ikke vil bruke penger på nett,men på bilen. :P Men til gjenngjeld så blir bildene hakkete,det er kjipt da,men ikke noe voldsomt problem... Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet April 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 For oss med adsl er det ofte gøy med store bilder. Etter min mening er 800x600 for dårlig i en prosjekt tråd. Men det folk kan gjøre, er å laste opp på f.eks. http://imageshack.us . Da blir det store bildet lagt ut og en thumbnail samt koden for å lime inn thumbnailen i ett forum. Man får man bilder som er små og trykkbare, samt filstørrelse og oppløsning står nede på thumbnailen. Eksempel Kunne hatt en prioritert topic i prosjekt tråden ala denne Det er en god forklaring på hvordan man skal laste opp bilder på imageshack og få dem som thumbs. Den der var fin! Håper noen admins leser her ;) Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg