x8|volvo Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Tar opp temaet om sachsdempere igjen! Sachs Advantage? PRA DEMPERE? : :rolleyes: vær så snill å del erfaringer og synspunkter med meg, bestiller i morgen eller i dag hvis jeg ikke blir frarådt det her da :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Tar opp temaet om sachsdempere igjen! Sachs Advantage? PRA DEMPERE? : :rolleyes: vær så snill å del erfaringer og synspunkter med meg, bestiller i morgen eller i dag hvis jeg ikke blir frarådt det her da :p Jeg ble anbefalt Advantage gass dempere til mitt bruk...allså Råne/sladde/bruksbil...med 40mm lesjøfors....har ikke kjørt med dem..heh..men blei anbefalt.. Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Som jeg skrev i en tidligere tråd: "Jeg kjøpte mine Sachs Advantage gassdempere hos AIS (Sandnes-avd.) våren for to år siden, og betalte 1150 kr for de to bak og 1650 for de to foran (inkl. service-kit). Jeg har vært veldig fornøyd med hvordan de oppfører seg sammen med original-fjærene og turbo krengingshemmere, men jeg var også nokså bevisst på hva jeg ønsket: Merkbart hardere demping enn originalt, men uten at det gikk på så stor bekostning av komforten at kona klagde. Andre som går for mer reindyrkete sportsdempere vil synes disse er for myke, men for mitt behov var de midt i blinken." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet April 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 har heller ikke allverdens med penger så! stivere jo bedre ;) men de er jo så billig, og bedre enn de orginale! jeg skal skifte fjærer uansett liksom! så tar demperne i samme slengen! og de jeg har nå er ikke "BRA" så.... tror nokk det blir sachs! men tror jeg skal insvistere i et stabstag også! :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 bare å handle fra en turbo bil,, orginale 23mm fremme og 21mm bak Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 altså. hadde disse på turbosaken min med senking og da turbokrengningsstag ettersom det er orginal turbo og det blir etter min mening meningsløst å kjøpe om du skal kjøre hardt med bilen og kanskje ha den på bane. kan garantere at du temmlig fort vil ha bilstein\koni etc om du kjører heftig nok! Ja, de er stivere enn de orginale oljedemperene som gjør at bilen minner mer kanoen til bestefar enn noe på 4 hjul, men det blir for mye kompromiss etter min smak. de er laget for en 40 åring som er vant til at bilen krenger mer enn hengekøya hans i stiv kuling, og når den ikke lenger gjør det tror han bilen ligger som en ferrari i svinger, samtidig som han fortsatt ikke merker det lille hullet i oppkjørselen til gårdsplassen og er kjempefornøyd. Jeg mener det er verdt å spar penger et par mnder til og kjøpe noe litt mer hardcore. De fleste her kjører vel endel hardere enn hva gjennomsnittspersonen anser som sportslig? Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 har advantage på min med 45mm senking, ligger fint på vegen og er ikke FOR stiv, men stiv er den..kjeme gode dempere.. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 stemmer det nox.. fint med godt understell.. kjører jo fra gamle menn med store audier bare fordi de må bremse ned i svingene :P (les gjør ikke må) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet April 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 hehe! trenger ikke bane bil, trenger bare en stivere bil, og ejg tror egentlig sachs holder mål så....blir nokk sachs doh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.