Gå til innhold

Nesten bilbrann/smeltet plast(?)

Ranger emnet


Arosa 1.0L

Anbefalte innlegg

Hey! Da jeg var på streetmeet sist lørdag så stod jeg og spilte litt for å briefe :-P

 

Plutselig så la jeg merke til at det luktet litt svidd (heldigvis så stod jeg rekk ved forsterkene da det skjedde), la merke til at der hvor strømkabelen er festet (med kabelsko) til automatsikringen så var det noe som glødet! Kutta strømmen med en gang og da sluttet det å gløde. Med en gang så så det ut som om det hadde dettet en filtbit oppå kabelskoen, men synes at det ser mer ut som om det er selve isloasjonen/plasthetta som har smeltet!

 

Hvordan kan dette egentlig ha skjedd, er det plasthetta sin skyld eller hva?

 

Har det noe å si at strømkabelen har en "knekk/bøy" rett før kabelskoen?

 

Så vidt jeg vet så blir ikke strømkabelen varm (har ikke sjekket ved lengre spilling på ekstremt volum da...). Kabelen er en knukonceptz 2 gauge kabel, drar rundt 110A på det "værste", ikke det at bilen klarer å levere det da :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! Dere er kjappe! Begynner øverts:

 

sfh: Hehe, det er egentlig en stinger RINGkabelsko, men siden "ringen" var litt stor (for stor slik den kom borti autmatskrings"huset" og ikke ned på skruen) så måtte jeg dra frem avbitertanga og klippe litt for å få den på plass.

 

liteglow: Ja kabelen har en ganske god knekk, men så vidt jeg klarer å se så sitter fortsatt skoen stramt på mutteren, hm... Jeg har forsåvidt også en liten "knekk" i selve skoen, kan dette være noe av grunnen? Synes nemlig at det luktet litt svidd tre, ligger tett intill en mdf plate, men så ingen syneslige skader.

 

Så kabelskoen ol. skal ikke bli varm i det hele tatt ved korrekt montering?

 

Skal ta en tur ned til bilen nå og ta noen flere bilder ol.

 

Takk for all hjelp så langt!

 

Mandel: nei var ikke meg, men så den bilen selv!

 

zoom: jeg jeg skulle gjerne vist meg frem litt mer, men så skjedde jo dette og da dropet jeg å spille noe mer jeg (merkelig nok)... Kommer sikkert til å få sett meg en annen gang på treff rundt Oslo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zoom: jeg jeg skulle gjerne vist meg frem litt mer, men så skjedde jo dette og da dropet jeg å spille noe mer jeg (merkelig nok)... Kommer sikkert til å få sett meg en annen gang på treff rundt Oslo!

 

Får håpe du har mindre problemer da.. Slutta du å spille tidlig på kvelden eller?

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du har mindre problemer da.. Slutta du å spille tidlig på kvelden eller?
Ja, eller vi spilte litt først (stå på parkeringplassen ved bilxtra) da det kom bort en kar og sa "Her var det nok neon ihvertfall" hehe... Etter å ha gått noen runder på metro så dro vi tilbake til bilen for å spille litt og akkurat da en skulle ta bilde så skjedde det...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shf og liteglow = smarte personer, jeg = uvitende tosk...

 

Var akkurat i bilen for å sjekke og gjett hva som faktisk hadde skjedd!

 

 

 

 

 

 

 

Gir dere opp?

 

Vel det var som dere sa, dårlig kontakt mellom skoen og sikringen, men det VET jeg at ikke var slik da jeg skrudde den fast! Regner med at skruen bare har løsnet grunnet MYE bass, får bruke noe threadlock el. på diverse skruer fremover ja!

 

Hehe, oops...

 

Jaja, det var godt at problemet er løst da (forhåpentligvis!). Det har jo fungert i en god stund frem til nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt offtopic, men var det denne bilen ?

 

 

streetmeet041.jpg

 

dette er bilen min og det er Clio som 1/4 støre en de i Arosa ligan bruker ;)

 

 

 

Bonden

2.plass Nasca ama 500w finale 1992

2.plass utfordere finale 2003

4.plass ama.lyd finale 2004

2.plass ama.lyd finale 2005

in use Renault Alpine

& Audio control DQXS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mitt forslag til å ungå fremtidige nestenulykker :)

 

Bytt ut kabelskoen med en ny, klem godt innpå og lodd gjerne litt i tillegg. Varm opp fra undersiden og legg tinnet oppå slik at det smelter og renner ned og inn i alle kriker og kroker. Isoler med krympestrømpe. Bruk ei kobberskive mot kabelskoen og ei låsemutter til å skru fast skiten med til slutt.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mitt forslag til å ungå fremtidige nestenulykker :)

 

Bytt ut kabelskoen med en ny, klem godt innpå og lodd gjerne litt i tillegg. Varm opp fra undersiden og legg tinnet oppå slik at det smelter og renner ned og inn i alle kriker og kroker. Isoler med krympestrømpe. Bruk ei kobberskive mot kabelskoen og ei låsemutter til å skru fast skiten med til slutt.

Will do! Føler uansett at jeg ikke var så dum som jeg var redd for i utgangspunktet, med tanke på at det kun skjedde pga av skruen løsna og ikke dårlige løsninger tenkt ut fra min side :-)

 

Men ja, jeg burde ha tenkt på at det kunne skje uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår