Volvo flerogførr Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 hei alle sammen! legger inn en tråd her og og en samme i prosjektforumet... den hører vell best hjemme her da:) Jeg er en gutt på 16 her som elsker å skru, skrur hele dagen lang! Legger ut en liten tråd om mitt nåværende prosjekt. bilen er en volvo 360 gl 85 mod. motoren som står i er en b200k, har planer om å sette i en b230a eller noe, siden alle disse motoren er like utvendig. bilen kjøpte jeg for 4500kr, og var i ok stand når jeg begynte...litt rust og bulker her og der, men det lar seg sparkle. slik ser bilen foreløpig ut i fronten, gjenstår litt arbeid her... her er bakenden, fjerna støtfangern, siden denne var stygg..sveist igjenn, og sparklet over...bakenden ble tøff nå! Holder på med 2 3" rør, et på hver side. huff, det blir mye sparkling og dilling med bilen, men det tar vi etter hvert. Så over til det jeg er mest stolt av med bilen, nemlig motoren min! jeg startet med en helt orginal b200k motor, med ca 100 hester. Toppakningen var gåen, så jeg fikk tak i en 3mm kobberplate som jeg skjærte ut etter den orginale pakningen, nå holder det tett...og med en komp på 8:1 så klarer den litt trykk. toppen er en 530 topp og orginale ventiler og orginal kam. Så har jeg sveist en turbomanifoild fra bunnen av, turboen er en garett fra en saab 900. Forgasseren står rett på innsugsiden, og dette fungerer kjempe bra..men ulempen med dette systemet er at intercoller ikke kan brukes, så jeg må slå til med et egetkonstruert vanninsprutning...vannet kjøler veldig bra det og. Her ser dere god klumpen min, trykk røret skal modifiseres litt, og forgasseren må flyttes, slik at den ikke tar i panseret. Hadde på en pajero 2.5 td turbo, og samme prinsipp med forgassren. På den fjernet jeg wastgaten og trykk ble det ja... bilen gikk sinnsykt, spant 1 og andre gir stillestående på tørr asfalt, 3 giret, da klarte ikke den orginale clutchen og holde med, så det ble svart røk, istedenfor blå... Men den turboen tok kvelden, den var egentlig utslitt når jeg satte den på, eksoshjulet var skada og det var mye slark, men den holdt en liten stund. Denne turboen er ganske god i lagrene, litt slark, men det skal det jo være. siden jeg ikke er gammel nok til å kjøre på veien, så har jeg aldri testet åssn motoren og turboen fungerer sammen på vanlig kjøring...innmaten i motoren er jo helt orginalt så, det får vi ta som det kommer,, litt brente stempler må man jo ha, men tror det skal gå greit. De orginale tåler vell litt trykk! Dette blir en morsom første bil da, 18 år og så sprek bil. Planene videre blir: kanskje hive på en ford 16v topp, ide jeg har hørt at dette lar seg gjøre. porte toppen senke bilen montere anlegg pusse og lakke bilen, bilen blir knall rød, med sota ruter få tak i noen ordentlige felger og en haug med burne dekk takker for meg denne gang skal opptadere når det skjer noe nytt! mvh Daniel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 360 med snurre er tøft:) stå på;) Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Er det bare meg som ikke ser bildene dine? doh Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo flerogførr Skrevet April 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 OI har glemt å legge ut bildene jeg, sorry!! doh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 29, 2005 Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 hehe, jeg har alltid tenkt på 340 med turbo.. tenkte egentlig bare på b230et elns jeg da, siden det er enklere og billigere (med mindre man har deler liggende selvsagt). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tuftn Skrevet April 29, 2005 Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 Volvo 360 med turbo er jo egentlig heilt genialt,med tanke på at gear og alt ligger bak,men minuset er jo seff att det er bladfjøring og bilene ikke tåler spessielt mye juling..... men med de rette modsene virker jo alt! stå på! Siter Volvo 242 Peugeot 205 escortmk2 bilcross Ford Sierra Toyota landcruiser 33*12,5-15 GSG Team Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tveiten Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 heisann, virker som et bra prosjekt dette :) har du vert inne på http://www.300power.com? de hadde sikkert hatt stor interesse av å se prosjektet ditt! Siter - 86 Volvo 360 GLi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Vet dette er en gammel tråd nå:P men lurer veldig på ossen bilen er nå, og holder motoren? eller er den kjørt i sunn? Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw325i86 Skrevet April 29, 2009 Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 hei bruker du orginal forgasseren ? driver med samma prosjekt som deg .. artige biler.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J-ski Skrevet Juli 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 tøft prosjekt det her, men jeg må no spørre, hva er fordelen med å ha gasseren plasert forran turbon framfor å kjøre trykke igjennom den? dette kan jo kanskje kalles en "suge" motor eller:P Siter "Ænkell å Grei læggen breeiii" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 Fordelen er jo at han slipper å lage trykkboks evt trykktette forgasseren.. :) Mange motorer som har forgasser før turbo.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre91 Skrevet November 30, 2009 Rapporter Share Skrevet November 30, 2009 Hei ser du har gasser før turboen :) det kan funke veldig fint hvis du har spesial karbon tetninger i turboen... men siden du har en litt eldre disel turbo vill nokk den svarte røyken du nevnte skyldes att turboen "drar" oljen ut av lagrene i turboen og inn med innsugsluften... du vil nokk mest sannsynlig ha ganske svarte plugger også :P det er generelt enklere å trykke gjennom en gasser en å suge gjennom :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.