Zetec Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Hadde samme problem i en russebil jeg rigget anlegg i her om dagen. Løste problemet kjapt og billig ved å parallellkoble to AGU holdere med 60A i hver :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Jeg hadde bare 100 amp automat sikringer på lager. Skal bestille opp nå men det kan ta litt tid siden leverandøren er treg. Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Udrugn Skrevet April 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Fikk tak i 80 A sikkringer idag. Forferdelig dyre saker 200kr for 4 stk. Men jammen klarte vi å brenne dem pent også. Det er selvsagt ikke nødvendig å spille så høyt. men siden det er en russebil vil vi jo at det skal kunne spilles skikklig. Det som er greia er at vi har 3 forsterkere. Hvis vi går over til å kjøre slik anl sikkring på 150 A ( som var det neste vi kunne få tak i her ute) så må vi vel også kjøre slike bak? Og det var ikke billige saker. Han skulle ha 500kr bare for sikkringsholderen. Derfor lurer jeg litt på det du sier Zetec: Hvordan parallellkobler du disse to holderene? Fint om du gir en litt nøyaktig forklaring da jeg ikke har så god greie på dette. Men vil det funka, da vi bak ved forsterkerene har en sikringsboks med 3 sikkringer, der hvor strømmen går til hver sin forsterker? Da må vi vel gjøre no her også el? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Derfor lurer jeg litt på det du sier Zetec: Hvordan parallellkobler du disse to holderene? Fint om du gir en litt nøyaktig forklaring da jeg ikke har så god greie på dette. Men vil det funka, da vi bak ved forsterkerene har en sikringsboks med 3 sikkringer, der hvor strømmen går til hver sin forsterker? Da må vi vel gjøre no her også el? Du tar to AGU holdere, ca 10 cm kabel ut av hver ende, på alle kabelendene klemmer du på en ringkabelsko. Hvis du er nærme batteriet kobler du to av endene rett på batteriet.. Så setter du på en ringkabelsko på kabelen som går fra motorrom til bagasjerom. Da skal du ha 3 kabelender i motorrommet med ringkabelsko på. Disse kobler du sammen med en stk bolt og mutter. Her anbefaler jeg på det sterkeste å bruke solide kabler som tåler strømstyrken. Skjønte du hva jeg mente nå? Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Nå lurer jeg fært på hvor mange watt disse forsterkerne dine greier å gi tilsammen? :D Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Udrugn Skrevet April 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 ja den skjønte jeg. men vil ikke skruen og mutteren være farlig i motorommet da de leder strøm? eller er det bare å teipe skikklig rundt? Jeg har nå regnet ut at alle sikkringene bak på forsterkerne tilsammen er på 225A. Er det lurt å skifte ut hele greiene og gå for ANL sikkringer istedet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Udrugn Skrevet April 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Nå lurer jeg fært på hvor mange watt disse forsterkerne dine greier å gi tilsammen? :D To stk 2 kannals på 1000W og en 5 kanals på 1500W. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Nå lurer jeg fært på hvor mange watt disse forsterkerne dine greier å gi tilsammen? :D Du skal få se mye rart i russebiler ;) Har selv sponset en russebil med anlegg, her bruker de to stk Kicker ZR-120 til å drive 4 stk 15" subber, og en 4 kanals JVC (forsterker de skaffet sjøl) til å drive PA-anlegget på taket. Jeg hadde lagt opp kabel med sikring nok til de to kicker forsterkerene, så når de koblet på jvc'en så gikk jo detta gæli, så da måtte vi løse ting fort og gæli, hehe.. Bilen drar jo godt over 145dB :D Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Er det russebil så er det russebil :D Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Udrugn Skrevet April 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Hvis jeg parallell kobler 2stk 80A agu sikkringer foran, holder det da med 3stk 80 A sikkringer der hvor strømmen fordeles til forsterkene? Hvis jeg forstår riktig deles jo strømmen som sendes igjennom på 3 her? Og 160/3 er 53. Eller kan man ikke drive å dele slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 ja den skjønte jeg. men vil ikke skruen og mutteren være farlig i motorommet da de leder strøm? eller er det bare å teipe skikklig rundt? Jeg har nå regnet ut at alle sikkringene bak på forsterkerne tilsammen er på 225A. Er det lurt å skifte ut hele greiene og gå for ANL sikkringer istedet? Her taper du bare skikkelig rundt ja. Skal ikke by på noen problemer, med mindre du legger koblinga oppå motorblokka da ;) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Hvis jeg parallell kobler 2stk 80A agu sikkringer foran, holder det da med 3stk 80 A sikkringer der hvor strømmen fordeles til forsterkene? Hvis jeg forstår riktig deles jo strømmen som sendes igjennom på 3 her? Og 160/3 er 53. Eller kan man ikke drive å dele slikt? Da skal du kunne trekke ca 160A på den kabelen, så da er det viktig at den helst tåler så mye ;) Skjønte ikke helt den delinga di ? Har du 3x80A bak i fordelingsblokk? Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Udrugn Skrevet April 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Hvis jeg parallell kobler 2stk 80A agu sikkringer foran, holder det da med 3stk 80 A sikkringer der hvor strømmen fordeles til forsterkene? Hvis jeg forstår riktig deles jo strømmen som sendes igjennom på 3 her? Og 160/3 er 53. Eller kan man ikke drive å dele slikt? men vil det kunne fungere slik som jeg har prøvd å fortelle her da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Udrugn Skrevet April 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 hehe er ikke så god på dette. Det går en strømkabel til forsterkerene. Den deles i 3 igjennom det jeg trur er en slik fordelingsblokk ja. Den er egentlig til 4 men da vi har kun 3 forsterkere sitter det kun sikkringer i de 3 hullene. Her sitter det agu sikringer på 80 A hver. Må jeg bytte disse også hvis jeg parallellkobler foran ved batteriet slik at jeg får 160 A? Jeg kunne telle bak på forsterkerne at alt samla er på 225 A. Vil det alikvell holde med 160 A? Hvor stor strømkabel er vi nødt til å ha? Trur den som sitter der nå er på 16 kvadrat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 hehe er ikke så god på dette. Det går en strømkabel til forsterkerene. Den deles i 3 igjennom det jeg trur er en slik fordelingsblokk ja. Den er egentlig til 4 men da vi har kun 3 forsterkere sitter det kun sikkringer i de 3 hullene. Her sitter det agu sikringer på 80 A hver. Må jeg bytte disse også hvis jeg parallellkobler foran ved batteriet slik at jeg får 160 A? Jeg kunne telle bak på forsterkerne at alt samla er på 225 A. Vil det alikvell holde med 160 A? Hvor stor strømkabel er vi nødt til å ha? Trur den som sitter der nå er på 16 kvadrat. Minimum 25mm2 spør du meg, og dette takler igrunnen bare peakstrømmer, så varig belastning på 160A funker nok dårliig ja. At du har 3x80A bak er nok unødvendig spør du meg. Med mindre hver forsterker bak yter over 1000 reelle watt. Og hvis det er tilfelle har dere en noe tynn kabel der jah ;) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg