safoll Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Opplever at den elektroniske boostcontrolleren min ikke fungerer helt. Den viser ikke riktig turbotrykk, og den vil heller ikke reagere på innstilt turbotrykk. Displayet viser -5 eller -4 hele tiden, noe som den egentlig skal gjøre kun når bilen står i ro med motoren i gang. Har opplevd dette en gang før, etter at jeg hadde hatt motorvask. Da hadde det kommet vann nedi kontakten til selve "signalboksen" som er koblet til wastegaten og turboen. Da fikk jeg tørket kontakten og ledningene skikkelig, og boostcontrolleren begynte å fungere som normalt igjen. Forrige uke regnet det noen dager mens bilen sto ute, og boostcontrolleren begynte å fjuske igjen. Har prøvd å tørke ledninger og kontakter, men nå hjelper ikke det heller. Noen som har forslag til en måte jeg kan få ordnet dette? Kan virkelig bli så mye fukt i ledningene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet April 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Ingen som har forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DonBambus Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Ingen som har forslag? hei, er ikke ledningene skikkelig terminert vil de trekke til seg veldig mye vann. kablene vil begynne å eire om de ikke er skikkelig terminert. Siter Seat 1.8 Sport 2000 - Solgt etter 3mnd Audi S4 Varebil 1993 - Kondømt etter 4mnd Audi S2 Coupe 1991 - Solgt Toyota Carina 1.8 Ultra 1996 - Bruksbilen :D Mazda RX2 1972 - Prosjektet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Opplever at den elektroniske boostcontrolleren min ikke fungerer helt. Den viser ikke riktig turbotrykk, og den vil heller ikke reagere på innstilt turbotrykk. Displayet viser -5 eller -4 hele tiden, noe som den egentlig skal gjøre kun når bilen står i ro med motoren i gang. Har opplevd dette en gang før, etter at jeg hadde hatt motorvask. Da hadde det kommet vann nedi kontakten til selve "signalboksen" som er koblet til wastegaten og turboen. Da fikk jeg tørket kontakten og ledningene skikkelig, og boostcontrolleren begynte å fungere som normalt igjen. Forrige uke regnet det noen dager mens bilen sto ute, og boostcontrolleren begynte å fjuske igjen. Har prøvd å tørke ledninger og kontakter, men nå hjelper ikke det heller. Noen som har forslag til en måte jeg kan få ordnet dette? Kan virkelig bli så mye fukt i ledningene? Tåler den ikke fukt? da bør du se deg etter en ny laget for Norske forhold :) Jeg har montert en AVC-r ifra Apex'i og har ingen problemer enten det er -25 eller +25, våt eller tørt.. Høres mest ut som det er på tide å bytte ut? Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet April 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Tåler den ikke fukt? da bør du se deg etter en ny laget for Norske forhold :) Jeg har montert en AVC-r ifra Apex'i og har ingen problemer enten det er -25 eller +25, våt eller tørt.. Høres mest ut som det er på tide å bytte ut? Mvh Heisann, virker som om kontakten/skjøten på ledningen som har tatt inn vann, slik at ledningene har begynt å irret. Er mye blått "irr" inne i selve kontakten, går utifra at det har spredd seg til ledningene også. Vurderer å prøve å skifte ut ledningene, men det er en del jobb, er ca. 10 bittesmå ledninger. Hvor kjøpte du forresten din Apex'i-boostcontroller? Elektronisk denne, ja? Noen som ev. har en link til et nettsted i USA, etc. som selger billige b.c.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Heisann, virker som om kontakten/skjøten på ledningen som har tatt inn vann, slik at ledningene har begynt å irret. Er mye blått "irr" inne i selve kontakten, går utifra at det har spredd seg til ledningene også. Vurderer å prøve å skifte ut ledningene, men det er en del jobb, er ca. 10 bittesmå ledninger. Hvor kjøpte du forresten din Apex'i-boostcontroller? Elektronisk denne, ja? Noen som ev. har en link til et nettsted i USA, etc. som selger billige b.c.? Hei! Jeg fikk kjøpt den ifra en grei kar på lancerregister. Skulle ha litt forskjellig så jeg brukte en person til å bestille rundt i england for så å sende alt til meg i en pakke. Latskap kan du si :) Men hvis du tar deg litt tid å ser litt rundt på forum så er den AVC-r'en ofte populære på gruppekjøp slik at du kan få deg en god pris. En fordel er å skaffe seg en venn i landet der du kjøper slik at du slipper så mye skatt ;)... Og ja, kan anbefale den på det varmeste Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet April 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Hei! Jeg fikk kjøpt den ifra en grei kar på lancerregister. Skulle ha litt forskjellig så jeg brukte en person til å bestille rundt i england for så å sende alt til meg i en pakke. Latskap kan du si :) Men hvis du tar deg litt tid å ser litt rundt på forum så er den AVC-r'en ofte populære på gruppekjøp slik at du kan få deg en god pris. En fordel er å skaffe seg en venn i landet der du kjøper slik at du slipper så mye skatt ;)... Og ja, kan anbefale den på det varmeste Mvh Ok. Får prøve å følge med. :) Skiftet ut ledningene i sted, men det ble ikke noe forandring. Tenkte kanskje det var slangen som går ifra innsuget til selve fordelingsboksen, men den så hel ut denne også. Greier liksom ikke å "måle" turbotrykket, samt justere det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet April 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 Det sitter en ventil inne i "fordelingsboksen", ikke sant? Kan denne muligens henge seg opp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.