Hersker Hans Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Syns selve driftinga er viktigere enn bilen :) Sier seg kanskje selv det da. jeg ser egentlig heller en gammel BMW som satser maks og går bredt enn en supra som ikke helt får til :) Du har et poeng der, Driftinga er litt viktigere enn drifteapparatet egentlig. Satser man maks i en fet bil uansett hva det måtte være, så blir jo det litt kulere enn en kjipere bil. Men det blir litt mere sånn prikken over I'en greie, motorlyden kan også være litt showfaktor. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Du har et poeng der, Driftinga er litt viktigere enn drifteapparatet egentlig. Satser man maks i en fet bil uansett hva det måtte være, så blir jo det litt kulere enn en kjipere bil. Men det blir litt mere sånn prikken over I'en greie, motorlyden kan også være litt showfaktor. Helt riktig Hans, "viljen drar halve lasset" :) Vi har kjørt rundt på rudskogen flere ganger med en 70 hk bil med hjemmesveisa sperre vi, det går fint... bra utstyr og mye effekt er jo såklart en fordel, men ikke en nødvendighet. Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Du har et poeng der, Driftinga er litt viktigere enn drifteapparatet egentlig. Satser man maks i en fet bil uansett hva det måtte være, så blir jo det litt kulere enn en kjipere bil. Men det blir litt mere sånn prikken over I'en greie, motorlyden kan også være litt showfaktor. Så klart! Og motorlyd er halve opplevelsen, spør du meg! Det er all hylinga og røyken som gir gysninger nedover ryggraden! Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norsmurf Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 Jeg har nå bestemt meg for at innen neste sesong, så skal det stå en s13/s14 hos meg også! Jeg får heller bo litt lenger hjemme hos mor og far, så skal jeg nok ha råd til det.. ;) Det største problemet sånn jeg ser det nå er å finne et sted å ha bilen.. men, det har jeg jo nesten et helt år til å finne ut, så.. det skal nok gå greit:) En annen ting.. dekkbudsjett. Hvor mye må man regne med å legge i dekk i løpet av en sesong? hehe. Siter Ford Sierra 2.0CL '88 X - BMW 320i 86' "Stovner Edition" X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90 X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86 X - Ford Sierra sedan 2.0i '89 X - Ford Granada 2.3L '83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Jeg har nå bestemt meg for at innen neste sesong, så skal det stå en s13/s14 hos meg også! Jeg får heller bo litt lenger hjemme hos mor og far, så skal jeg nok ha råd til det.. ;) Det største problemet sånn jeg ser det nå er å finne et sted å ha bilen.. men, det har jeg jo nesten et helt år til å finne ut, så.. det skal nok gå greit:) En annen ting.. dekkbudsjett. Hvor mye må man regne med å legge i dekk i løpet av en sesong? hehe. det holder å sortere ut brukte dekk fra hauger hos dekkforhandlere for min del. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Jeg har nå bestemt meg for at innen neste sesong, så skal det stå en s13/s14 hos meg også! Jeg får heller bo litt lenger hjemme hos mor og far, så skal jeg nok ha råd til det.. ;) Det største problemet sånn jeg ser det nå er å finne et sted å ha bilen.. men, det har jeg jo nesten et helt år til å finne ut, så.. det skal nok gå greit:) En annen ting.. dekkbudsjett. Hvor mye må man regne med å legge i dekk i løpet av en sesong? hehe. ca 200 kr pleier jeg å betale for å legge om dekk :) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pudding Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 ca 200 kr pleier jeg å betale for å legge om dekk :) Team Driftfun medlemmer legger om gratis :) Ta med dekk og felg hver for seg til neste banetreff du ottesen :P Siter Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder... Driftfun.com LS1 200sx s13 under konstruksjon... www.gunstig.no <-Bilvideo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Team Driftfun medlemmer legger om gratis :)Ta med dekk og felg hver for seg til neste banetreff du ottesen :P birthday blir bra vettu Håpet du kom på rudskogen som var på fredagen jeg Tor Morten, regnet egentlig med å se deg siden både Hans og Hk kom :) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norsmurf Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Da er det jo ikke noe problem.. :D Da får jeg bare begynne å sette av penger, så får vi se hva jeg har råd til når den tid kommer.. at det blir driftebil er ihvertfall sikkert.. :D Siter Ford Sierra 2.0CL '88 X - BMW 320i 86' "Stovner Edition" X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90 X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86 X - Ford Sierra sedan 2.0i '89 X - Ford Granada 2.3L '83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiteLite Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Jeg var selv i England forrige helg og henta meg en S13. Fikk en -92 S13 med chip, eksos, FMIC, cossie turbo og en alt for stor vinge til 1400 pund ... Har merka i etterkant at det kanskje blir noen kroner ekstra på deler, men alltid litt risiko når man kjøper brukt bil :) Bildegalleri fra turen Skal bli gøy å prøve seg litt forsiktig på banen og se hvordan det går. Har lite erfaring med RWD fra før og derfor er det ålreit å ikke ha 70k-80k investert om det skal gå rett ut i skogen og ned i bekken ... (No offence, chiller ... Veit du liker deg der ...) Ryan Air -> England, Møtte selgeren ved flyplassen, Bilen -> Newcastle, Ferja til Stavanger, Biler -> Hjem NB! Ikke kjør gjennom Telemark med en bil som har kappa fjærer ... Veien der er rett og slett for dårlig ... Første mulighet til å prøve bilen med røde klistreskilter er så vidt jeg har sett Bilmekaniker.no treffet 24. Juni ... Siter Driftfun.com - 2004 Mazdaspeed Miata x 1983 Audi 80 CL x 1992 Nissan 200SX Banebil - uten motor, girkasse, bensintank x 1993 Mazda Miata Cruisekjerre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jorgen Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Tenkt til å hente meg bil i England snart selv, hvordan er det å kjøre bil der borte egentlig? :) Siter 02 Konebil - Offroader'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Bare husk å kjør på riktig side sombrero Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Hvordan er det med forsikring på bilen når man kjører hjem? Trenger man noen spesielle skilter/oblater/papirer for å kjøre bilen til Norge/over grensa? Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slideways Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Fsr vet du om det er vanskelig å finne en Silvia s13 i england? Hvordan er prisen på en Silvia s13 kontra en 200sx s13? Siter * 3 dørs sierra 2,0l (bygges om til vingebil) Fader turbo du som snurrer, gi oss i dag vårt trykk. Forlat oss våre slitne råder og topppakninger, som vi forlater bryet med sevice. Led oss ikke inn på teknisk kontroll, men fri oss fra TUV og godkjennelser. For ladetrykket og pop-offen er din i all evighet! Amen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiteLite Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Det går veldig greit å kjøre der borte men det er to ting som er "vanskelig" ... 1. Plassere seg riktig i feltet. Hvis man ikke tenker på det har man en tendens til å gli mot sin vanlige plassering, slik at bilen havner midt mellom to felt (evnt. ute i grøfta) 2. Blinkers og vinduvisker sitter ofte på motsatt side av vanlig. Merka flere ganger at jeg dro vindusviskeren når jeg skulle ut på en vei. Så lenge man er på motorvei og andre større veier er det ikke no problem i det hele tatt. Inne i små byer må man konse litt mer for å holde seg på rett kjøl... Jeg greide å legge meg i motgående felt en gang inne i en by når vi kjørte etter GPSen for å finne Pizza Hut :D Siter Driftfun.com - 2004 Mazdaspeed Miata x 1983 Audi 80 CL x 1992 Nissan 200SX Banebil - uten motor, girkasse, bensintank x 1993 Mazda Miata Cruisekjerre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.