Gå til innhold

Golfen lekker

Ranger emnet

jenspond

Anbefalte innlegg

Heisann

kjøpte meg en golf 2 før påske.

Ser ut som om den lekker litt.

blir vått på gulvet foran ved førersetet og under matta bak pasasjersetet.

Hvilke pakninger må mest sannsynlig byttes.

de langs taket eller det som ligger rett innenfor dørene?

andre gode tips for å hindre lekkasjer.

BMW 320DAT -01

Citroen Berlingo -05, Mini -71

x Seat Arosa x Mitsubishi Lancer GLX -93

x Golf II 1.8 -85 x Mazda 626 -89

x Rover Mini 1.3 -94 x Golf II 1.6 -85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar av dørtrekka så ser du at det er en plast bak der som skal hindre vann fra dreneringa på vindu å lekke inn i bilen, men den blir dårlig etterhvert og da får du lekkasjer. Kan jo være andre ting også, men sjekk det først, er vanligst at det er der du får lekkasjer.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 99% sikkert at denne lekkasjen skyldes at plasten mellom dørbladet og dørtrekket er lekk. Ta av dørtrekket, og sjekk om plasten er hel, eller om den er sprukket/hull i (noe den sikkert er). Dette er typisk Golf. Kjøp deg en rull gaffateip og finn noe sterk plast, f.eks 0,15 byggplast. Jeg brukte plast som er til undertak, den er armert, og veldig tykk. Holder lenge den. Sørg for å få det helt tett i nedkant. Mens du har av plasten, sjekk om drenshullene i underkant av døra er åpne, hvis ikke fjerner du det som plugger dem.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du takluke kan det være "takrenna" i bakkant av denne som er rustet bort.

Sjekk at den plasten opp mot fornt ruten under panseret er hele ( vannavviseren ).

Sjekk dreneringer i den kassen plasten dekker over.

Søker du litt tror jeg du finner alle disse svarene fra før...

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hadd samme prob. selv jeg også, der var det at det rant inn igjennom rutene, i døra. Det som var problemet mitt var at dørpakninga ikke var helt på. Tømte ut ca. 6L vann bak førersetet og 2L framme ved førersetet. Men dette plages jeg ikke med mere nå, nå som plastikken er på plass i døra, og dørpakning er skifta. Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider