Gå til innhold

Spm Passat 97 mod

Ranger emnet


mr|ece

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvilke feil jeg bør se etter på en sånn bil (1.8T)?

Bilen jeg har sett på har stått et halvt år nå ute hos forhandler, er det ting jeg bør sjekke spesielt da?

Har hørt det er små foskjeller på 97 mod og 98 mod, noen som vet hva slags endringer som er gjort da?

Vet forstillinga er minus på denne bilen, men hvordan sjekke at den er i orden?

Hvordan blir bilen med 60-40 senking og 18"?

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan annbefale å sjekke wastegaten også! De som sitter orginalt er kjent for å slites ut ganske fort (membran). Er også et godt stykke arbeid å skifte. Kan fort bli dyrt på et verksted. Hvis du drar med deg en som har litt peiling eller vet hvor wastegaten sitter, så er det en smal sak å undersøke tilstanden. Hvis staget fra wastegaten til turboen har "slark" så kan den være utslitt eller på go vei!

 

Har vært gjennom samme reise på bilen min angry

98 Vw Passat 1,8T

93 Vw Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel ingen forskjeller på 1,8T i audi og vw, hvordan er det med strammehjulet til reg reima da? den skal vel bygges om på de første årgangene av a4 vet j, samme på passat?

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
FK har 55/40 sett de....samme som jeg har :rolleyes:

 

hvor kjøpte du de stolene du har satt inn? hva kosta de? er det samme feste på de som det er på sportstolene?

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter denne tråden jeg!

 

Skal kjøpe meg en Passat mellom 97 og 2000,STV. med automat, og det jeg lurer på er hva jeg burde gå får.

 

Er det samme om den er 97 eller 2000 med lik KM? (Med tanke på tekniske forbedringer)

 

Har hørt at TDI´ene har hatt mye trøbbel med motorene. Stemmer det?

 

Det sies at 1.8 u/turbo bensin, er problem fri motor. (Holder for meg, selv om en turbo hadde vært fint)

 

Har også i tilegg til hva Hermanzen skriver, hørt at automat kassene fort går i stykker. (Nøkker mellom girene) Stemmer dette?

 

Også hørt noe om ABS´en som ryker.

 

Er vannvittig dårlig på en slik bil. Det jeg SKAL gjøre viss jeg handler er: 17 eller 18", senket, emblem fri grill, øyelokk og lakket helt ned. De blir jo så vanvittig fina da!!!

Men har blitt advart om å kjøpe Passat.

Er det lurt?

 

Håper på svar fra noen kyndige!

 

MVH

Gisle

http://www.kontrastforum.org Et allsidig forum (uten bil)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hermanzen.

 

Er temmelig bestemt på at det må bli en Passat. Grunnen til ar jeg må STV er unger og barnevogn, og grunnen til automat er kona. :)

Kansje 98 fikk en forbedret automatkasse? Kansje satste da på en 98 - 99 mod 1.8... ?

 

Off topic:

Mener jeg så på nett en fin liten spoiler framme til passaten som monteres på nedre havldel av fangeren til ca. 3400 kroner. Kan ikke huske hvor. Noen som har peiling på noen link? Det må bare være noe som er diskre, liker ikke for mye tivoli! He he :D

 

Ellers takk for alle svar, å viss noen har noen Konstruktive anbefalinger med tanke på hvilken mod/motor mellom 97 - 00 jeg bør satse på, kom med dem!!!!

 

MVH

Gisle

 

Edit: Fant den! http://www.scs.dk/Fotos/Styling-fotos/VW-fotos/Passat%203B-1/POSpassat3B-1forstor.jpg

http://www.kontrastforum.org Et allsidig forum (uten bil)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ruger på samme ide selv. Skal være TDI. Kjører langt av og til da er dieselen kjekk og ha. Passat er jo lik pris på i forhold til tilsvarende A4 årsmodeller. Litt lyst på A6 også, (-97 C4) Men vi får nå se. Får kjøpt så lite stasj til C4, men den 2.5 TDI motoren er jo gøyal.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere må velge mellom 97-00 velg 00.

TDI motoren er veldig bra i passat. Hvis dere kjøper 00 bør dere se etter pumpedysemotor.

 

Det aller beste valger er en 01 TDI det er problemfrie biler dette vet jeg pga. at jeg er lærlig på et VW/audi verksted.

__ ____

\\_/_|__\__

=|(o)_|_(o)_\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår