goonzday Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Hei, jeg har en Ford Fiesta 1,4 CL. Den er fra 1990, og jeg ville ha nye koaksialhøyttalere foran. Da jeg skulle montere dem støtte jeg på et par problemer: - det var en plastgreie rundt hullet i metallet som originalhøyttaleren satt i, og den passet ikke de nye høyttalerne - hullet var ikke dypt nok med vinduet senka Det jeg lurer på er: hvordan får jeg høyttalerne til å passe i hullet? Kan jeg skru dem fast rett i metallet, eller bør jeg kjøpe/lage en slags adapter? Takker på forhånd for svar! G00NZDAY Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Hei, jeg har en Ford Fiesta 1,4 CL. Den er fra 1990, og jeg ville ha nye koaksialhøyttalere foran. Da jeg skulle montere dem støtte jeg på et par problemer: - det var en plastgreie rundt hullet i metallet som originalhøyttaleren satt i, og den passet ikke de nye høyttalerne - hullet var ikke dypt nok med vinduet senka Det jeg lurer på er: hvordan får jeg høyttalerne til å passe i hullet? Kan jeg skru dem fast rett i metallet, eller bør jeg kjøpe/lage en slags adapter? Takker på forhånd for svar! G00NZDAY Du kan jo bare kutte ut en ring i MDF i passende tykkelse for å bygge ut så mye at det er plass ;) Denne skrur du fast i metallet. Så skrur du høyttaleren i MDF'en. Husk å ha noe imellom på begge sider til å tette! Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goonzday Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Greia er at det ikke kan bygges ut spesielt mye før det blir krasj med plastgrillen, og jeg tror at et så tynt lag MDF bare vil sprekke eller være vanskelig å kutte til. Blir lyden dårligere hvis jeg monterer rett i godset på bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Greia er at det ikke kan bygges ut spesielt mye før det blir krasj med plastgrillen, og jeg tror at et så tynt lag MDF bare vil sprekke eller være vanskelig å kutte til. Blir lyden dårligere hvis jeg monterer rett i godset på bilen? Sa du ikke at det ikke var plass? Men uansett, spørs hva du mener med tynt det... MDF tåler ganske mye, men ellers er jo HDF (samme som "parkett", altså noe lignende laminat) et alternativ. Det er enda hardere og sterkere enn MDF. Eventuelt kan du jo få laget til en stålring om du har muligheten. Det skulle holde! Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goonzday Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Jeg lurte egentlig mest på om det ble problemer (slik som jordsløyfe på forsterker) hvis jeg skrur høyttaleren fast i metall istedenfor plast eller tre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Jeg lurte egentlig mest på om det ble problemer (slik som jordsløyfe på forsterker) hvis jeg skrur høyttaleren fast i metall istedenfor plast eller tre. Hehe... Neida, skal ikke gå noe strøm gjennom chassi på høyttaleren (uten å ha målt for å sjekke). Jeg vil uansett anbefale å smøre på noe greier imellom høyttaler og bil for å unngå vibrasjoner og luftlekkasje, eller f.eks. en gummiring. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goonzday Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Da har jeg fått svar på alt jeg lurte på, hjertelig takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg