Gå til innhold

Fartsgrensa i Oslofjordtunnelen?

Ranger emnet


espsko

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er 70 eller 80 i Oslofjordtunnelen? (Fra Drøbak til Drammen)..

 

Det gikk litt fort på bunnen av bakken der gitt, sånn omtrent akkurat der fotoboksen står.. :rolleyes:

 

Prøvde å speide etter skilt på vei opp igjen og så ingen, så det betyr vel forhåpentligvis at det er 80? :D

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at Viper og meg skvatt litt nedi der med fotoboksen da vi kjørte gjennom der i fjor sommer ja! da var vertfall ikke jeg sikker på fartsgrensa.. Tror uansett det gikk fortere enn 80 så...

[x]86 sierra is *knust*

[x]94 Civic lsi *solgt*

[x]82 Mazda 929 *Rast* (vinterbil)

Nå 98 Integra R

 

Henger du så vidt med til 6000rpm kan du glemme å følge med resten av veien til 9000rpm! :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er 80 går det greit, men hvis det er 70 er det meget mulig jeg blir fotgjenger et par måneder angry

 

 

....igjen...

Er det bra for jobben da?

At du ikke lærer.. notin

Ford Sierra 2.0CL '88

 

X - BMW 320i 86' "Stovner Edition"

X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90

X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86

X - Ford Sierra sedan 2.0i '89

X - Ford Granada 2.3L '83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 80 der.

Jeg har bodd på Hurum lenge nok til å vite det.

De fotoboksene tar visst inn nok med penger etter hva jeg har hørt.

 

Er det ingen som husker hva det står i teoriboke heller? Så lenge det ikke står skilter, er fartsgrensa 50 i tettbebygd strøk og 80 utenfor.

 

Det burde vært 90/100 i den tunellen, er jo ikke mulig å holde 80 uten å bremse ganske bra.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ville vel lagt merke til om du ble tatt av boksen....blitsen flasher ganske kraftig liksom.

 

Uhm.. Det kunne nok kommet tydeligere frem i min post, men ja - jeg ble tatt av boksen. Det jeg lurer på er om grensa er 70 eller 80, hvis den er 80 slipper jeg med bot og et par prikker, men om den er 70 ryker nok lappen.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 80 der.

Jeg har bodd på Hurum lenge nok til å vite det.

 

Halleluja, da gikk det bra. Det blir nok en bot på en fem-seks tusen spenn, men det får vi klare. Bedre enn enda noen måneder uten lappen, fikk den tilbake for ganske nøyaktig et år siden etter et lite uhell med en radarkontroll i Tønsberg.. :rolleyes:

 

Er det ingen som husker hva det står i teoriboke heller? Så lenge det ikke står skilter, er fartsgrensa 50 i tettbebygd strøk og 80 utenfor.

 

Teoriboka glemmer man da så fort lappen ligger i lomma? :D Dessuten trodde jeg det var 70 hvis det ikke sto skilt, og ikke 80.

 

Det burde vært 90/100 i den tunellen, er jo ikke mulig å holde 80 uten å bremse ganske bra.

 

Du skal faenmeg følge bra med på speedoen om du skal holde 80 i bunnen av bakken der. Jeg kjørte ned klokka åtte søndags morgen, og uten at jeg kikka på speedometeret tenkte jeg overhodet ikke over at jeg kjørte for fort før det flasha fra boksen.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....igjen...

Ser ut til at det gikk bra.

 

Er det bra for jobben da?

Vis meg den motorjournalisten som aldri har mista lappen, eller i det minste vært veldig nærme :D

 

At du ikke lærer..

Med mindre man vet at boksen står der er det no way man holder åtti på bunnen av bakken der, da skal man bremse ganske bra nedover hele.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at Viper og meg skvatt litt nedi der med fotoboksen da vi kjørte gjennom der i fjor sommer ja! da var vertfall ikke jeg sikker på fartsgrensa.. Tror uansett det gikk fortere enn 80 så...

 

Elendig tunell ja. Verste er at man kjører som ei pingle opp igjen og, selv om det ikke er bokser oppover :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår