Gå til innhold

hvor bra er biltema-sparkel?

Ranger emnet


Speedtouch

Anbefalte innlegg

Heisann:)

Er på full vei med å pusse ned bilen min nå, og om litt skal jeg vel til med og sparkle litt på den også..

Så da lurte eg altså på om det var noen som hadde noe og si om biltemasparkel, evt hvilken type biltema-sparkel jeg skal bruke?

Viss biltemasparkel bare er noe drit , så kom gjerne med forslag:)

Det er bare noen små bulker som er maks 1mm presst inn som skal sparkles.

E30 m3 er alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann:)

Er på full vei med å pusse ned bilen min nå, og om litt skal jeg vel til med og sparkle litt på den også..

Så da lurte eg altså på om det var noen som hadde noe og si om biltemasparkel, evt hvilken type biltema-sparkel jeg skal bruke?

Viss biltemasparkel bare er noe drit , så kom gjerne med forslag:)

Det er bare noen små bulker som er maks 1mm presst inn som skal sparkles.

 

Bruker både fin sparkel og glassfiber sparkel ifra biltema, funker bra nok det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer alltid an på hvor mye man er villig til å betale. Litt dyrere er ofte bedre enn det litt billigere (ikke alltid). Selv når jeg har måtte sparkle noe har jeg brukt sparkel fra Thorshov bilrekvisita. Ikke steindyr og OK kvalitet.

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At sparkel er sparkel mener jeg er noe stort drit prat.Greit at man tenker på hardheten når det gjelder sliping og påføring,men ser dere mangler å diskutere ettersynk etter tid.DER er det stor forskjell på sparkel og Biltema sitt mener jeg bestemt (av erfaring) er noe drit.

Ikke nå fint med roser rundt der du har sparklet etter 2mnd,og der spiller faktisk sparkelet en stor rolle.Samt at måten man sliper på spiller inn litt.

 

Neoi på min jobb har vi prøvd alle mulige typer sparkel og vi har kommet frem til at Plastic Padding PP2000 er ett meget godt sparkel.

Er vel rundt dobbelt så dyrt som biltema sitt men jeg garanterer at det er dobbelt så bra å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neoi på min jobb har vi prøvd alle mulige typer sparkel og vi har kommet frem til at Plastic Padding PP2000 er ett meget godt sparkel.

Er vel rundt dobbelt så dyrt som biltema sitt men jeg garanterer at det er dobbelt så bra å!

 

hvor får man tak i den type sparkel da.

og vor mye koster det???

Toyota Sportscar Owners Group Norway

 

TS-ogn forum

 

*5 linjer burde vært nok for alle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biltema sparkel er bra til visse ting.

under pussing av min bil så brukte eg biltema sin sparkel og ein konkurent sin sparkel (husker ikkje merke)

vertfall så brukte eg biltema sitt på bagasjeluke og vinge. 3 veker etter lakkering så begynte sparkelen å heva seg og sprekka. den tålte ikkje sol varme. så eg har slutta å bruke biltema sparkel på godt synlige steder.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg driver å vurderer å sette på Scoop på bilen

på en celica og det er et Carlos Sainz scoop

da kan je bruker sparkel fra europris??

eller er det andre typer jeg heller burde bruke?

vill ikke ha sprekker i lakken eller en dag i solen

er det noen her som har satt på CS scoop på et vanlig panser her.(fått litt start hjelp så jeg tør og starte) :)

Toyota Sportscar Owners Group Norway

 

TS-ogn forum

 

*5 linjer burde vært nok for alle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plastic padding er jo den produsenten som først lagde glassfiber sparkel..de har en jo en lang lang historie og er kjent over hele verden for kvalitet..er ikke veldig glad i tema sparkel..fin og jobbe med..litt for hard og tåler ikke en dritt av vibrasjoner eller varme (påkjenninger av noe slag)..ville gått på europris og kjøpt plastic padding jeg hvis jeg måtte bruke glassfiber tullball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema-sparkel er frustrasjon på boks. Burde vært stemplet med parental advisory, siden den her i gården frambragte mye bannskap og eder.

Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac.

1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres)

1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil)

1978 Dodge Ramcharger 318

1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår