AlpejoHn Skrevet April 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Det er mulig at bensinforbruket går opp en desiliter eller no, men det avhenger jo av tilstanden på begge gasserne da. Vakuumslangene på cisac'n er ikke noe problem ved bytte. Du fjerner bare vakuumforsterkeren og alle vakuumslangene som følger med den. EGR-dritten fjerner du og plugger hullet i eksosen (får kjøpt passende plugg der de selger rørutstyr o.l.). Vakuumslangene til den røde ventilen som sitter under innsuget (på toppen) fjerner du da bare. Den eneste vakuumslangene du trenger, mener jeg å huske, er en fra innsuget til puls-air ventilen. Har en fornemmelse av at det skal være en vakuumslange til, men husker ikke helt. Jeg kan ta bilde av 245'n min, hvis du vil se va som skal hvor. Bygde om den fra cisac-gasser (230K) til pierburg-gasser (230A/23A) i vinter. Når du bygde om, merket du noe effekt forskjell da ? :/ vet ikke om jeg gidder å begynde å skifte utenom at den går helt til helvete den som er der nå :D Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Når du bygde om, merket du noe effekt forskjell da ? :/vet ikke om jeg gidder å begynde å skifte utenom at den går helt til helvete den som er der nå :D Egentlig ikke noen spesiell effektforskjell. Gassern jeg brukte overhalte jeg, men nåla i den burde vært byttet så blandinga ble ikke stilt etterpå. Det gjør den litt dau i aks'en, men ellers er det ganske likt. Cisac'n gir nok kanskje litt mer effekt, men heller et par hester mindre enn masse kødd. Men for all del, du kan jo være heldig med den gassern som sitter der da... Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet April 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Egentlig ikke noen spesiell effektforskjell. Gassern jeg brukte overhalte jeg, men nåla i den burde vært byttet så blandinga ble ikke stilt etterpå. Det gjør den litt dau i aks'en, men ellers er det ganske likt. Cisac'n gir nok kanskje litt mer effekt, men heller et par hester mindre enn masse kødd. Men for all del, du kan jo være heldig med den gassern som sitter der da... Heldig ja, får håpe jeg er det helt til jeg skal ha ny motor :D Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.