Gå til innhold

"lambo dører" universalt?

Ranger emnet


bvleeds

Anbefalte innlegg

Tror ikke at jeg ville ha kjøpt et "universalt" kit, som nesten garantert krever noen små modifikasjoner..

Jeg leker meg med tanken om lambodører, men kommer da til å betale 5-6000kr ekstra for livstidsgaranti!! :)

 

Tro meg på at du ikke bør kjøpe "bolt on" kit. Vi har etterhvert montert ett par lambodører og det er utrolig mye dritt på markedet. Etter hva jeg har erfart er det GT-factory universale lambodører som vi (eyecandyracing) og Streetdesign selger som er overlegent best. De kan ikke en gang sammenliknes med mye av de spinkle ræklete greiene som skal være "bolt on". Det er mye bedre å legge ned ett par timer ekstra jobb i montering enn at man får noen dører som for det første henger som en gammal ... og ser helt latterlig ut.. Dessuten sparer man inn både tiden og pengene ved at man monterer noe som er bra med en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh :P

 

sa jo at jeg ikke var noen ekspert :rolleyes:

 

Men kan den vertikale vinkelen justeres? liker ikke at dørene står 90 grader :)

 

og du har ikke noen form for film som viser hvordan den fungerer?

 

Ja den vertikale vinkelen kan justeres....som regel er det problemer med at dørene tar i skjerm/panser hvis du skal åpne dem helt. Så har dem litt mindre enn 90 grader.

 

Har desverre ingen filmer..men hevend til en styling bedrift i Tr. heim så vil du sikkert få en demonstarsjon. Ellers kan du altids ta turen til Oslo så skal vi vise deg...:)

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye sveising er det som skal til for å få på sette kitet? og er det avansert sveising? vil det lønne seg å betale for montering, eller er det ikke så altfor vanskelig å montere?

Ford Sierra 2.0CL '88

 

X - BMW 320i 86' "Stovner Edition"

X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90

X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86

X - Ford Sierra sedan 2.0i '89

X - Ford Granada 2.3L '83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser for meg at dette er mest for "show off", og særs lite praktisk i hverdagsbruk. dessuten så er risikoen for at det knekker av slitasje, heller stor.

husk, dørene til lamo er MENT for å åpnes den veien, og er derfor også bygget/forsterket for å klare det.....gang etter gang..... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monteringen er ikke spesielt vansklig.. Selve sveisingen er relativt greit siden godset er i de fleste tilfeller relativt tykt, og det er på lite synlige deler av bilen(under fremskjermen) og det er derfor ikke alt for viktig om larvene ikke blir 100% ..;)

 

Det er ikke noe vansklig arbeid. Og jeg ville påstå at alle som har jobbet litt med bil klarer det helt greit. Første kittet vi monterte brukte vi en helg på å få satt på bilen. Eneste som kan være ett lite problem på noen biler er at a-stolpen må modifiseres noe, og det er i mange tilfeller nødvendig at sideblinkerene må flyttes vekk fra skjermen.

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser for meg at dette er mest for "show off", og særs lite praktisk i hverdagsbruk. dessuten så er risikoen for at det knekker av slitasje, heller stor.

husk, dørene til lamo er MENT for å åpnes den veien, og er derfor også bygget/forsterket for å klare det.....gang etter gang..... :rolleyes:

 

klart anbefaller ikke å montere dette på en sliten hverdags bruks bil...dette er ment for folk som ønsker en show bil...man kjøper ikke hvit soffa til bruk i gargen....

 

Men MYE mer solide enn orginal hengsler...de veier over 7 kg pr. stykk. Veldig mange som tror dette er billig hengsler som man kan få mekansikse versteder ol lagd til halve prisen...men som regel er det folk som aldri har montert eller sett GT hengslene

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

tar opp en gammel tråd her.. har en mazda mx5 som jeg gjerne skulle ha hatt lambodører på.. problemet mitt er at frontfanger og sideskjørt er støypt fast i skjermen så demontering av skjerm er umulig uten enorme inngrep.. finnes det lambokit som kan monteres uten av man må fjerne skjermen?

 

edit: slike dørhenglser som man fester i a-stolpen.. er dette noe man får kjøpt som et slags universalkit eller må man lage dette? og hva koster slike dører omentrent ferdig på bil om man får en bedrift til å montere dette?

- 91 Mazda Mx5

- 97 Honda Civic Vti Rallye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår