El_diablo Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Skiftet om til de nye sommerlissene mine i dag. Når jeg lå om så oppdaget jeg at den ene bolten var kortere enn de andre. Felgene som er på nå er akkurat noen mm for tykk til at mutteren treffer gjengene på bolten. Går det an å bytte hjulboltene som står fast i "klokken" uten å bytte hele greien og bli flådd på verksted? Ser litt jalla ut uten en mutter også. Nå kjører jeg med 3 av fire festet, da jeg ikke får til å feste den siste. Funker det? Har ikke hørt noen rumling, kjent vibrasjoner eller noe. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 3 hjulbolter er nok det.. men ikke forsvarlig i lengden :rolleyes: du behøver bare skifte ut den skadede hjulbolten i navet! (går jeg utifra) Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Skiftet om til de nye sommerlissene mine i dag. Når jeg lå om så oppdaget jeg at den ene bolten var kortere enn de andre. Felgene som er på nå er akkurat noen mm for tykk til at mutteren treffer gjengene på bolten. Går det an å bytte hjulboltene som står fast i "klokken" uten å bytte hele greien og bli flådd på verksted? Ser litt jalla ut uten en mutter også. Nå kjører jeg med 3 av fire festet, da jeg ikke får til å feste den siste. Funker det? Har ikke hørt noen rumling, kjent vibrasjoner eller noe. Vet ikke hvordan det er på din, men antakeligvis er de bare banket inn i bremseskiva elns. da jeg byttet skiver foran på laurelen banket jeg bare boltene ut av den gamle og inn i den nye. Hvor stor er forskjellen? Det høres ut som du kanskje kjører med litt korte bolter på alle sammen. Mutterene skal mer enn bare ta tak, de skal skrus et godt stykke innpå. Det kan være at alufelgene har tykkere gods enn stålfelgene som sikkert er standard. På min har jeg hjulbolter, og de varierer i lengde ut fra om jeg har alu- eller stålfelger. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Lurer på om de er festet i navet. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrakeSnake Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 De er nok presset inn i navet ja. Ikke noe problem å banke dem ut eller presse dem ut hvis du har tilgang på presse. Men du må nok ta av navet. De nye boltene banker eller presser du inn. Og husk at 3 bolter av 4 er 2'er feil på EU kontroll... Siter Corolla 1,6 twincam16v '93 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg