Gå til innhold

Greie sportsbremser

Primera.GT

Anbefalte innlegg

Hei, jeg var innom Jacobs Autosupply og så etter bremser - de hadde slissede tuningskiver til bilen min til ca 2000,- og klosser til ca 1200,-. Merket var Galfer - noen som har hørt om dette? Galfer skulle vist produsere klosser for Brembo.

De hadde til P10 også - sett med både skiver og klosser til ca 2200,-

Noen som vet om dette er bra?

1998 Nissan Primera GT

K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv

Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om Galfer..men jeg sjekka ut nettsiden dems, og de har visst holdt på med bremser lenge. Men som sagt, aldri hørt om dem hverken i forbindelse med vanlige biler, eller noe trimma saker.

http://www.galferusa.com/

Er du villig til å betale frakt fra USA kan Stillen være et alternativ. Har jeg regna riktig kan de levere fine skiver til bilen din til rundt 1400 kroner (front). Får du på dem og noen ordentlige klosser, så burde det gjøre bra susen.

http://www.stillen.com/sportscars_products.asp?make_id=14&model_id=180&StartYear=1999&EndYear=2002&cat=1&Brand=&subcat=182&dsbp=1

Ellers selger de jo Brembo Big-Brake kit til rundt 15 000 kroner...*spy*

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilbud på et Wilwood kit her en dag. Bolt-on. Jeg sendte en mail for å høre om de gutta hadde noe jeg kunne putte på kjerra. Fikk svar ja:

14" skiver. Må minst ha 18" rims for at det skal gå bra. Da er det alt i pakken. Skiver, klosser, calipere, osv. Det du trenger egentlig.

Pris: $2000 USD

Flotte greier!!! doh

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

GALFER - er en spansk produsent av bremser som leverer klosser og skiver i oppgradert kvalitet. De har flere serier men det som selger mest er Tuning serien som har slissede skiver og tuningklosser (tilsvarer ca ebc redstuff og Ferrodo DS 2500)

Galfer har drevet i over 50 år og produserer klosser for bl.a Brembo og Sparco.

Fikk i dag en mail fra en kunde med Primera P10 han skriver følgende:

Heisann!

N har jeg prøvd bremsene en stund.. litt problemer med dårlig lasteventiler

og sånt, men effekten er veldig mye bedre!! litt svakt når de er kalde, men

veldig bra når det er blitt varmt! Jeg merker det spesielt i stor fart og

ved hard bremsing! Dette er bremser som er å anbefale! Håper dere kan finne

noe som passer bak på bilen min etterhvert også.. men foreløpig veldig

fornøyd!!

Mvh

Stian Ramberg

Jacob Kielland

Lenke til kommentar