x8|volvo Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 hei folkens! nå har sommerveiene begynnt å vise seg her i nord.....og jeg tenkte å slenge på senkefjærer samtidig som jeg smalt på sommerhjula! ;) men tror faktisk at 40mm senking ikke kommer til å bli "lavt" nokk.... Så har jeg hørt at man kan kjøpe spesielle dempere hvor man kan stille den enda lavere...kan dette stemme? jeg vil ha den lavere enn 40 mm senking framme, men ikke kappe, ting bør være lovlig liksom ;) ... doh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 hei folkens!nå har sommerveiene begynnt å vise seg her i nord.....og jeg tenkte å slenge på senkefjærer samtidig som jeg smalt på sommerhjula! ;) men tror faktisk at 40mm senking ikke kommer til å bli "lavt" nokk.... Så har jeg hørt at man kan kjøpe spesielle dempere hvor man kan stille den enda lavere...kan dette stemme? jeg vil ha den lavere enn 40 mm senking framme, men ikke kappe, ting bør være lovlig liksom ;) ... doh Du tenker nok på justerbare coilovers, dette får du ikke godkjent på 240. Men du kan få kjøpt lavere dempere, det vil hjelpe litt på høyden.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Bilstein Sprint skal være fine for biler som er senket 40mm. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 hmmm.....altså, hvor mye er det snakk om? 2 cm eller mer? :p doh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Kortere dempere mener jeg hjelper lik null på høyden på bilen,skal du ha den lav og stiv må du kjøpe åkrere-fjærer og gromme dempere rundt om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tic2002 Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 kortere dempere har ikke noe med høyden å gjøra, du oppnår at du kan senke mere!!!!!!!!!!!! Siter "We ride together, We die together, Volvo boys 4 life" Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 ok! jeg tror jeg skal ta å kjøre senkefjørene inn på BT, få det i vognkortet og så dra hjem, kappe de orginale fjørene og så snakker vi lav bil tror ikke de sjekker volvoer uansett ;) har ikke blitt stoppa noen ganger etter at jeg fikk lappen....kompis av meg som har 740 har kappa, np... dessuten...har en annen nabo her...han har phoenix 100+ felger (15") og 195/50 dekk på, og hjulbuene ligger helt på dekket....så den er nokk lavere enn 40 mm senking.... og han går gjennom eu-kontroll med d ... :rolleyes: :titties: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 å kappe orginalfjørene dine er veldig lite vits i da.. skal du kappe får du kappe noen skikkelige senkefjører.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid85 Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 ang. kapping av senkefjærer.. har senka bilen 30mm, men ble ikke fullt så lavt som jeg hadde regna med. Hvis jeg kapper disse litt.. Så skal det vel mye til at det blir oppdaget dersom jeg har fått godkjent senkesettet før kapping? Og hva er i tilfelle straffen hvis jeg mot all formodning skulle bli tatt? Siter Nissan Car Club Norway "Sånn ærre i racing.." - Nissan Almera 2000 1,5L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 ang. kapping av senkefjærer..har senka bilen 30mm, men ble ikke fullt så lavt som jeg hadde regna med. Hvis jeg kapper disse litt.. Så skal det vel mye til at det blir oppdaget dersom jeg har fått godkjent senkesettet før kapping? Og hva er i tilfelle straffen hvis jeg mot all formodning skulle bli tatt? ganske usannsynlig, men skjer det noe (ulykke) som gjør at bilen din havner på teknisk så sliter du.. du kan også miste lappen på å kjøre med kappede fjærer.. :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 i tillegg ryker skiltene og krasjer du. Ja. Da blir det 2 mill i igjeld pluss skyldfølelsen av å drepe noen. kappe fjører er jallamekk. Ikke tenk tanken en gang. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Men hva om du tar senkefærer og kapper en runde eller noe, og lakker dem røde igjen, eller der hvor det ble kappa, og filer kanten.. Og sveiser fast fjæra i beinet.. da skal det vel litt til før at dem finner det ut ? Eller ? :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Selv om det koster flesk med åkrenefjærer,er det uten tvil verdt det i forhold til å miste lappen eller bli skyldig 2mill pga en ulykke... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 alpejohn: de går etter antall runder på fjæren.. antall totalt og antall effektive (regner med at det betyr antall runder som "jobber" for seg, de i endene e vel for å la fjæren hvile på) Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 åkrenefjærer, hvor får jeg tak i detta? ha b+g lesfjörs.... :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg