Snurre Sprett Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 hei, har kjøpt meg en trimmkam som skal passe på motorer med hydrauliske ventilløftere, nå er den moteren den skal inn i fra en 8v fra 1985 og den er det vel muligens mekaniske løftere?? hvordan finner eg ut av det? om det er mekaniske løftere, er det da berre å skifte de med hydrauliske løftere og montere trimmkammen? Siter -91 Bmw e36 325i Sedan -86 Bmw e30 316 1.8l motorhavari, selgest X golf2 gti 8v, bmw 528 e28, golf2 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 hei, har kjøpt meg en trimmkam som skal passe på motorer med hydrauliske ventilløftere, nå er den moteren den skal inn i fra en 8v fra 1985 og den er det vel muligens mekaniske løftere?? hvordan finner eg ut av det? Den har nok ikke hydrauliske løftere. De kom i '86 om det er mekaniske løftere, er det da berre å skifte de med hydrauliske løftere og montere trimmkammen? Nei, da må du nok ut med hele toppen. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snurre Sprett Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 okei, men må eg skifte til en topp som har hydrauliske løftere, eller kan eg "bygge om" den eg allerede har? Har søkt litt rundt på nettet og har vel funnet ut at hydrauiske løftere hadde 7.ettelerannet mm høgre løft en mekaniske, om en da bytter både løftere og ventiler vil en da kunne bygge om toppen? har 2 8v motorer, så eg får sjekke motorkoden hos noen og prøve å finne ut om det er hydrauliske eller mekaniske løftere i de.. De som er at den som er 86 (tror eg, er ikke helt sikker) er varmkjørt, og eg vet ikke om eg gidder å å skifte toppakning på den.. Er det noen måte å sjekke toppen på?? har liggende nå/straks: Trimmkam Register reim++ Pakningssett Bolter til toppen om det blir for komplisert så spørs det om eg har noen deler til salgs... Siter -91 Bmw e36 325i Sedan -86 Bmw e30 316 1.8l motorhavari, selgest X golf2 gti 8v, bmw 528 e28, golf2 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 okei, men må eg skifte til en topp som har hydrauliske løftere, eller kan eg "bygge om" den eg allerede har? Har søkt litt rundt på nettet og har vel funnet ut at hydrauiske løftere hadde 7.ettelerannet mm høgre løft en mekaniske, om en da bytter både løftere og ventiler vil en da kunne bygge om toppen? har 2 8v motorer, så eg får sjekke motorkoden hos noen og prøve å finne ut om det er hydrauliske eller mekaniske løftere i de.. De som er at den som er 86 (tror eg, er ikke helt sikker) er varmkjørt, og eg vet ikke om eg gidder å å skifte toppakning på den.. Er det noen måte å sjekke toppen på?? har liggende nå/straks: Trimmkam Register reim++ Pakningssett Bolter til toppen om det blir for komplisert så spørs det om eg har noen deler til salgs... skal du sette topp fra motor med hydrauliske løftere på blokk fra mekanisk må du ha ny oljepumpe også, da hydrauliske krever mer oljetrykk Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 Konklusjon : skaff deg en kam som hører til den motoren du har. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikc Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 hvor mye mer HK kan jeg få vis jeg setter på en trimmkam min g60 motor Siter BMW E39 520i 1998 mod Ford Escort 1992 mod Ford Escort 2001 mod Toyoto Corolla 1990 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 hvor mye mer HK kan jeg få vis jeg setter på en trimmkam min g60 motor 10-15 avhengig av kam og motor Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snurre Sprett Skrevet April 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Konklusjon : skaff deg en kam som hører til den motoren du har. jepp, er enig i det :P har nå funnet ut at den som eg varmkjørte er fra seint på 86, så da er spm om det er dumt å sette trimmkam i en motor som har gått 250000km, motoren var i bra stand og hadde forsatt bra drag før den mistet alt kjølevann og temperaturen låg på maks.. har blitt startet i ettertid, og har forsatt fin gange på tomgang... hva bør eg se etter når eg evnt tar av toppen? skjevehet, sprekker? alternativet er at eg bruker motoren fra delebilen som har gått 195000 og skaffer kam til den, noe som eg tror er best.. Siter -91 Bmw e36 325i Sedan -86 Bmw e30 316 1.8l motorhavari, selgest X golf2 gti 8v, bmw 528 e28, golf2 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.