Gå til innhold

får ikke start på spilleren

Ranger emnet

Udrugn

Anbefalte innlegg

Driver med en Boschman spiller. Bak på denne er det ikke noen iso-top slik som det pleier å være på radioer. Alle ledningene går sammen i en bundt. Jeg har tre (fire) ledninger som går videre som har vært tilkoblet til et eller annet før.

Den ene er svart, det mener jeg er remote, da jeg får kontakt med forsterkerne når jeg kobler remote-kabelen til den.

Den andre er en rød og en gul kabel som går sammen i en felles kabelsko. Dette var jeg overbevist om at måtte være strømtilføreslen.

Den siste er blå. Den veit jeg ikke hvor skal hen.

Hvis noen kan hjelpe meg med å få fart på denne spilleren hadde det vært fint. Når den blå er koblet til remote og rød og gul er koblet til batteriet via en bryter lyser forsterkerne bak. Men spilleren lyste bare et sekund eller to også forsvant det. Etter det så har vi ikke hatt noe kontakt med spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nøyaktig som desmon tutu skrev:

Svart: Jording

Rød: tenning

Gul: batteri

Blå (her er den bare blå): styre strøm til forsterker.

eneste er at etter "bunten" så går den "gule" og "sorte" kabelen inn i en svart boks, inne i den er en støy filter med en sikring i serie med den gule ledninge. se om den sikringen er hel... den blå ledningen skal også ha en sikring i serie på 1 Amper.

ellers er en transistor som styrer remote utgangen som pleier å gå i stikker men den tåler litt i overkant av 1Amper...

:)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar.

Det er slik du beskriver matador. At rød og gul går inn i en boks. Men jeg har nå koblet den svarte på remote. Da lyste forsterkerne. De blinka: on/protection.

Er det alikvel jeg som har koblet feil? Syns det var så rart at når den svarte fikk igang forsterkerne.

Jeg har ikke bilen her, men skal prøve til torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) du "ladde ut" kondesatoren som er i støy filteren (tror den er på ca 1000mikrofarad)gjennom basis på remote transistoren med negativ spenning og transistoren er ikke polaritets beskytet, derfor lyste en kort stund...

er sikringen til remote (blå ledning) ut hel? prøv å ta en litten stump ledning mellom + på forsterkeren og remote på den samme og se at den slår seg på. Hvis den slår seg på så kan det være feil i spilleren, hvis du måler spenningen på remote ut til spilleren så skal den vise ca 12v når spilleren slås på og ca ov når den er slått av.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider