Gå til innhold

Ny innen bilstereo så lurer på...

Ranger emnet


Fuzzie

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en Golf (97mod). Men vil gjerne ha litt lyd eller helst bass kanskje :rolleyes: uten at det skal koste mye og kreve mye innstallasjon i første omgang, i tilfelle jeg klarer å ødelegge noe. I bilen står det kun orginal spiller + høyttalere. Derfor lurer jeg på om jeg da kun trenger å kjøpe en aktiv subwoofer for å få bedre lyd? Da slipper jeg og tenke på forsterker, delefilter og lignende. Eller tenker jeg feil nå...? Må jeg kanskje bytte ut orginal høyttalerne med noen andre..?

Håper noen kan hjelpe meg her og tar gjerne imot tips :)

 

Tenker da spesielt på denne hos bilradiospesialisten:

JBL BTX-250

SPESIFIKASJONER:

Effekt 300 Watt

Effekt RMS 100 Watt

Delefilter LP 40 - 120 Hz

Bassboost 0 til +6 db (50Hz)

Dimensjoner B x H x D 31.5 x 32 x 62.5 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skikkelig spiller (f.eks. Pioneer, Alpine, Blaupunkt) har også MYE å si!

Det kan få papphøyttalerne til å høres helt annerledes ut enn med en eller ennen veik spiller...

Et sett med 6,5" i dørene foran (hvis det ikke er noe der) vil også hjelpe på.

 

Og så kan du sette inn en aktiv subkasse i bagasjerommet. Der har Infinity og Focal gode alternativer.

 

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk: Less is more.

 

Begynn i det små... Med få gode komponenter, som du kan bygge videre på.

Ikke fall for fristelsen til å kjøpe høytalere foran, bak og hattehøytalere. Bruk heller mer penger på ett skikkelig sett foran.

 

Prioritering min ville nok vært slik:

 

1 - God spiller

2 - 4-kanals forsterker (den kan du bruke på originalhøytalerene, til du får råd til nye.)

3 - Ett godt frontsett (Kast originalhøytalerene, og bruk to og to kanaler på fronthøytalerene)

4 - en 10" eller 12 sub (Kobles på to av kanalene.)

5 - Mono forsterker (til sub'en. fronthøytalerene får nå tilbake alle 4 kanalene)

 

Slik kan du holde på i en evighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår