PerryZaphire Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 fått tak i en slik en nå som jeg tenkte jeg skulle bruke på 2 stk. 4ohms Rockford P2 12". jeg hadde tenkt å brokoble dem og kjøre i 2ohm på forsterkeren men så fant jeg ut at den ikke er stabil i 2ohm... KUN hvis man bruker den som 2 kanaler... brokoblet tåler den kun 4ohm eller høyere... hvordan kan jeg brokoble i 4ohm evnt. med to stk. 4ohms elementer? kan det i det hele tatt gå bra å koble i 2ohm(brokoblet) er det forresten noen her inne som har noen erfaringer med denne forsterkeren? skal visst være topp forsterker men den er eldgammel da... sjekket og fant ut at siste modellen forlot fabrikken i 93' hehe Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 TC 600 og 2 x 4 Ohm`s basser kan kopples på følgende måte: Pluss fra forsterker inn på pluss på sub 1, minus ut fra sub 1 til pluss på sub 2, minus ut fra sub 2 tilbake til forsterker. Seriekoppling kalles dette. Da vil forsterkeren se 8 Ohm og du vil opprettholde det som kalles headroom på forsterkeren. Effekt-tapet vil du mest sannsynligvis ikke merke noe til, men dette varierer jo fra forsterker til forsterker. Vær obs på at TC 600 trekker noe vanvittig med strøm! En kondensator er å anbefale for best utbytte! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 TC 600 og 2 x 4 Ohm`s basser kan kopples på følgende måte:Pluss fra forsterker inn på pluss på sub 1, minus ut fra sub 1 til pluss på sub 2, minus ut fra sub 2 tilbake til forsterker. Seriekoppling kalles dette. Da vil forsterkeren se 8 Ohm og du vil opprettholde det som kalles headroom på forsterkeren. Effekt-tapet vil du mest sannsynligvis ikke merke noe til, men dette varierer jo fra forsterker til forsterker. Vær obs på at TC 600 trekker noe vanvittig med strøm! En kondensator er å anbefale for best utbytte! Mvh Pål skal ha meg kondis men ikke før om ett par uker :( har ikke råd nå.. Men hvormye vil den gi da ca i 8 ohm ? blir vel mindre enn 4ohm da ? Brente meg litt da jeg kjøpte den kan du si.... trodde den var 2ohms stabil brokoblet jeg :(:(:( Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Hvis du mener du har brent deg, så selg den og kjøp deg en mer effektiv forsterker. Du finner idag mindre forsterkere med større høyttalertilkopplinger. TC 600 har meget begrensede tilkopplinger!!! Vil tro at du ga rundt kr.2000,- for din TC 600?! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 De gamle Harman-forsterkerne TC 300 og TC 600 var jo noen skikkelige kvalitetsamper om jeg husker riktig. Var jeg deg ville jeg holdt godt fast på den og behandlet den pent :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Slette Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Hei! Tror det skal funke bra og kjøre TC600 i 2ohm. Hadde en selv for mange år siden og brukte den på 2x JBL GTI 12" uten problemer. En kompis av meg koblet en TC300 ned i 0,5ohm, tilog med i kortslutning, den skrudde seg av og ventet ca. 7-8 sek. så skrudde den seg på igjen. Hvis du ikke trenger, så ikke selg den. Den funker veldig bra. Ring Neby Hi-Fi Concept og spør de. Tlf.nr. : 23 23 43 60 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 så det skal være mulig å brokoble den ned i 2ohm ? Skal brokoble den til 2 stk. RF 12" og vil helst få den ned i 2 ohm.... Ja jeg ga 2000kr for den... mange mener det er galskap å gi så mye for en forsterker som gikk ut av produksjon i 1993 hehe men jeg hadde lyst på å prøve noe nytt så... Hvis jeg får den stabil i 2ohm brokoblet så behoder jeg den så lenge som mulig :) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Hvis du mener du har brent deg, så selg den og kjøp deg en mer effektiv forsterker.Du finner idag mindre forsterkere med større høyttalertilkopplinger. TC 600 har meget begrensede tilkopplinger!!! Vil tro at du ga rundt kr.2000,- for din TC 600?! Mvh Pål får jeg noe mere effektivt for 2000kr da? Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 heeh... kan jo alltids slenge den over til meg da vettu! :rolleyes: Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 heeh... kan jo alltids slenge den over til meg da vettu! :rolleyes: skal teste den først ;) regner med at jeg har den på torsdag :) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 you do that! ;) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 hehehe, ja den forlater meg imorgen, så du har den vell senest torsdag. Siter 2002mod E46 320 M-Sport2 ESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 hehehe, ja den forlater meg imorgen, så du har den vell senest torsdag. gleder meg til torsdag :D:D skal prøve den som vanlig 2 kanaler først ... og så prøve å brokoble den i 2ohm... overlever den det så beholder jeg den kanskje hehe Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 Den har ikke kommet enda :( forhåpentligvis er den her idag... får ny spiller på mandag så dette blir gøy ! Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 vel da er den montert.... valgte å koble normalt med 2 kanaler og 4ohm.. synes ikke det ble noe sånn kjempe men... skal prøveå koble nytt imorgen... da skal jeg brokoble og kjøre i 8ohm... funker ikke det bra nok så tar jeg sjangsen å dytter den ned i 2 ohm brokoblet.. overlever den så sier jeg jippi... (den overlever vel uansett men da har jeg bortimot 1000w rms hvis jeg skal tro de enkelte her og da begynner det å bli bra nok) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg