Gå til innhold

høytalere, forsterkere og sub til A4?

Ranger emnet

teddy07x

Anbefalte innlegg

eg er n00b. sier det bare nå...

Men jeg leiter etter focal elementer til å ha forran i bilen, det er en audi A4 2002. hørte et par focal høytalere i en audi og de var knallgode.

jeg er ikke ute etter dunk dunk lyd, men tight og fin lyd som også kan spilles høyt. Prisen er ikke så fryktelig farlig. Men ser heller ikke det store poenget i å bruke 8000 på et par høytalere forran i bilen.

Hvis noen kan komme med gode og fornutige forslag til focal høytalere så kom igjen... =)

Også trenger jeg forsterker og sub, har ingen peiling på hva som er der ute. Skal ha noe som er driftssikkert og som har GOD LYD!!

igjen, skal ikke være noe dunk boom dunk, som på bilene til 18åringene som råner gata så skilt og bakrute nesten faller av.

God lyd er 10+, om det ikke sier så mye dunk det er ikke så farlig.

så om dere vet noe jeg ikke vet, så spytt ut! =)

hjelp trengs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V2??

ser det er noe som heter Polyphone eller noe sånt, K2 og en annen serie.

Hva er det som er best av de?

V2 serien heter Polyglass.

K2 heter Polykevlar.

Og så har du K2P (K2 Power).

Alle sammen er meget gode sett til prisen.

V2 er den nest billigste serien til Focal, men har fått veldig mye skryt.

Svakheten til disse er en litt skrikende diskant (TN47). Noen synes ikke dette er noe problem, men andre kan reagere på det.

K2(P) er hakket opp og koster omtrent det dobbelte, men etter min mening er de verdt det ;)

Selv kjøpte jeg først 165V2, men oppgraderte til 165K2P noen måneder etterpå...

Med sistnevnte riktig installert vil mange føle at sub ikke er nødvendig.

Dette er dog 6,5" elementer, og det passer nok ikke i din bil om du ikke har planer om litt ombygging (det hadde jeg gjort :)).

Dersom du ikke vil gjøre noe for å få plass til 6,5" i dørene, så har du jo 130KP.

Et rimeligere alternativ som jeg kan tenke meg vil fungere bra (ikke testet ennå), er å kjøre midbassene til 130V2 med TN52 diskantene (fra K2P) eller TN51 diskantene (fra Utopia, enda et lite hakk opp selv om noen mener forskjellen er omtrent null).

Hvis det er 5,25" elementer det er plass til i dørene dine vel og merke...

Ta en prat med Ice Audio, så kan nok de hjelpe deg med dette!

Og så kliner du til med Audison forsterkere, og du er nærmest garantert god lyd (så sant spiller og andre småting er kurrant).

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider